پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ در دهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی حوزه های علمیه، معاون و مدیران منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه، فعالیت های این معاونت را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، سید مصطفی حسینی نژاد در دهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت و با بیان این که سیاست این معاونت در قدم اول برنامه ریزی است گفت:  اواخر سال 95 برنامه 5 ساله طراحی و سند برنامه تدوین شد و سال بعد به اجرا در آمد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه افزود: اولین فعالیت بعد از طراحی برنامه، توسعه و تجهیز زیر ساخت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری  و در قسمت نرم افزاری هم در دو بخش قوانین و مقررات بود.

وی با بیان اینکه قوانین در کمیسیون های مربوطه این معاونت، تصمیم گیری می شود، گفت: تمام تلاش معاونت منابع انسانی، تدوین مقررات و قوانین است.

حسینی نژاد گفت: از دیگر اقدامات دربخش نرم افزاری، راه اندازی سامانه ها بوده است و تصور ما این بود که در بحث نرم افزار باید پیش رو باشیم، ولی در عمل مواجه با مشکلاتی در موضوع نرم افزار شدیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه افزود: از دیگر فعالیت ها، تصحیح در کارها و عدالت اداری بود. سعی شد در جاهایی که مسئولیت کار با این معاونت است، عدالت در بحث استفاده از امکانات رعایت شود.

وی، موضوع نظر خواهی و راه اندازی سامانه، تعامل با نهادها و سازمانهای دیگر، مانند شهرداری و شهر سازی را از دیگر اقدامات در این معاونت بیان کرد و گفت:  سعی شد در این تعامل ذهنیتی که در مورد حوزه  بوده، مثبت شود.

حسینی نژاد گفت: از دیگر اقدامات این معاونت، بهبود روابط سازمانی، رضایتمندی از ارباب رجوع است. برای رسیدن به این مرحله اگر چه کارهای انجام شده است، ولی هنوز به نقطه مطلوبی نرسیدیم.

لزوم رعایت قوانین شورای عالی در تنظیم قراردادها

 حجت الاسلام قاسمی، مدیر امور حقوقی حوزه های علمیه  نیز در این نشست،با بیان اینکه مدیریت حقوقی از بخش هایی تشکیل شده که از جمله آن املاک و مستغلات و مسائل حقوقی است، گفت: در بخش املاک، فعالیت های مانند، دریافت اسناد مالکیت، بانک جامع اطلاعات املاک، اخذ سند تک برگی، ارسال اسناد مالکیت مدارس علمیه، صدور مجوز حقوقی، اخذ زمین مورد نیاز از ادارات راه و شهرسازی، معافیت از پرداخت هزینه های مصرف و حق انشعاب آب، برق و گاز، معافیت از پرداخت عوارض و ساخت و ساز انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش امور حقوقی و دعاوی گفت: از مهمترین این فعالیت ها، دفاع از حقوق حوزه های علمیه در مقابل طرح دعاوی حوزه، طرح دعاوی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، اهمیت زمان ابلاغ به موقع به مدیریت حقوقی ستاد است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش امور قراردادها اظهار داشت: در این بخش رعایت الزامات و قوانین آمره و رعایت قوانین شورای عالی در ارائه تیپ قراردادهای مورد نیاز حوزه ها در زمینه های مختلف و بررسی قرار دادهای مدیریت ها با اشخاص حقیقی و حقوقی امری لازم و قطعی است.

حمایت از کالای ایرانی از برنامه های مدیریت حوزه های علمیه

مهندس رنج کشیده، مدیر پشتیبانی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت 2 ساله این مدیریت پرداخت و گفت: این مدیریت از بخش های مختلف از جمله دفتر پشتیبانی و کمیته های تغذیه، اجرایی، تنخواه، جانمایی و انضباطی ،‌موتوری و... تشکیل شده است.

وی افزود: اعضای کمیته ها، شامل قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، معاون منابع انسانی و پشتیبانی، معاون آموزش، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت، رئیس حوزه مدیریت و مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه  هستند.

رنج کشیده، با اشاره به فعالیت این مدیریت اظهار داشت: راه اندازی ساختمان ستادی جمکران، راه اندازی امور پیمانها و قرار دادها، کاهش ساختمان استیجاری، ساخت  و راه اندازی آسانسورهای فاز های 1تا 5، راه اندازی سلف سرویس بزرگ مجتمع صدوقی از جمله این موارد بوده است.

مدیر پشتیبانی معاونت منابع انسانی حوزه،  ساخت 15 مدرس و بخش ادرای برای مرکز پاسخ گویی به شبهات، اصلاح و باز سازی  زیرزمین فاز سه مجتمع شهید صدوقی، اصلاح نمای مدرسه علمیه الهادی، آماده سازی مدرسه الهادی برای اجرای طرح علمی تربیتی، ایجاد بانک اطلاعات مدرسه معصومیه و خرید امکانات اولیه آموزشی برای مدرسه معصومیه از  دیگر برنامه های اجرا شد در این مدیریت بیان کرد.

وی در پایان حمایت از کالای ایرانی و مصرفی در مرکز مدیریت حوزه، بهینه سازی ساختمان اداری مدرسه عالی دارالشفاء، پشتیبانی و اجرای آرامگاه سه شهید در مدرسه معصومیه و راه اندازی اتوماسیون مجتمع شهید صدوقی از دیگر برنامه های انجام شده در این مدیریت برشمرد.

پروژه های عمرانی نیازمند تخصیص بودجه هستند

مهندس هاشمی مدیر توسعه و عمرانی معاونت منابع انسانی  و پشتیبانی حوزه های علمیه  نیز در این نشست، با بیان اینکه برای خدمات دهی بهتر به حوزه های علمیه در سال 96 برنامه های میان مدت برای مدیریت توسعه و عمران تعیین شد، گفت: براساس برنامه های تعیین شده در سال 96، اهداف تعیین شده  18 مورد و 22 شاخص بوده است و توانستیم در این برنامه، به اهداف و شاخص های تعیین شده برسیم.

وی بابیان اینکه این مدیریت در بخش هایی مانند طراحی نقشه، کنترل نقشه پروژه های عمرانی، نظارت و اجرای پروژه های عمرانی در دست اجرا و... اقدام به فعالیت می کند، افزود: در بحث کنترل، نقشه هایی که از سوی مدیریت استانها برای مدارس علمیه طراحی و تعیین می شود، در مراحلی مانند معماری، سازه و تأسیسات صورت می گیرد.

 هاشمی بابیان اینکه در سال جدید، 7 اقدام اصلاحی بر روی نقشه ها انجام گرفته است، اظهارداشت: در سال 94 و 95 برای پروژه طراحی نقشه ها در استانها و اصلاح آن در قم 12 ماه زمان صرف می شد، ولی درمدیریت جدید با تدابیری صورت گرفته، این زمان به 6ماه کاهش یافته است.

مدیر توسعه و عمران منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه گفت: در سال 94/95 کنترل نقشه در قم 45 روز زمان می برد و الان این زمان به 3 روز کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: از دیگر فعالیت های این مدیریت، اجرای 173 پروژه عمرانی درکشور بوده که بخش خوابگاهی 67 درصد و در مراحل بعد آموزشی، استاد سرا و اداری به خود اختصاص داده است.

مدیر توسعه و عمران معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه بابیان اینکه در سال 95، 25 درصد پروژه عمرانی به صورت پیمانی انجام می شد، گفت: اکنون این رقم به 40 درصد رسیده است و در تلاش هستیم این رقم را  با جذب اعتبارات به 100 درصد برسانیم.

وی عنوان کرد: از سال 95 تا پایان شهریور 97، 51 پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است افزود: در واقع هر هفته، 1 پروژه عمرانی در حوزه های علمیه به بهره برداری رسیده است.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر 67 پروژه عمرانی در حوزه های علمیه وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است و اگر بودجه و اعتبار لازم  به این پروژه ها تخصیص یابد، قطعا به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر توسعه و عمران منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه گفت: از جمله این پروژه های که در آینده انجام خواهد شد، پروژه مفتاح مشهد،  پروژه مفتاح در قم، پروژه شهرک آموزشی و پژوهشی حوزوی و ساختمان مرکز مدیریت و... است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha