پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطائی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با تاکید بر اینکه حتی اگر در جامعه میل به دین و تقیدات دینی کم شد، نباید طلبه از ادامه رسالت خود دلسرد شود، گفت: الگوهای ما در حوزه، بلند همت های دوران خود بوده اند که در علم و عمل به کم راضی نمی شده اند. هدف طلبه باید این طور باشد.

حجت الاسلام علیرضا عطائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با توجه به آیه 11 سوره مبارکه مجادله که می فرماید:«یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ؛ خداوند کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که علم داده شدند بسیار بلندمرتبه می فرماید، گفت: علم چنان نقش ارزنده ای در حیات الهی انسان دارد که قرآن به علم آموزی تشویق و بلکه امر می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دروس حوزوی مسیر دین شناسی بوده که به حکم آیه نَفر واجب کفایی است، افزود: در هر زمانی بر عده ای  واجب است که فقیه در دین شده و با فهم علوم اسلامی،تفهیم دین را پیش بگیرند.  

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به فرازی از دعای کمیل «وَاجْعَلْنِی مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِکَ نَصِیباً عندک» خدایا مرا از آن قسم بندگانت قرار بده که زیباترین سهم و نصیب را در محضر تو دارند، اظهار کرد: الگوهای ما در حوزه، بلند همت های دوران خود بوده اند که در علم و عمل به کم راضی نمی شده اند. هدف طلبه باید این طور باشد.

حجت الاسلام عطائی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه ما به فرض این که میل به دین و تقیدات دینی کم شد، نباید طلبه از ادامه رسالت خود دلسرد شود، افزود: با ارایه دیدگاه اسلام موجبات جذب به دین را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طلبه باید با توجه به درسی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده، دیدگاه نهایی اش در تحصیل عالی باشد، تصریح کرد: طالب علم با اراده قوی و نیت خالص به موفقیت می رسد.

حجت الاسلام عطائی به استناد آیه 16 سوره جن وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا» و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند آب (علم و رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته می‌گردانیدیم، گفت: بعد از اراده طلبه برای موفقیت در کسب علوم اسلامی، استقامت و خستگی ناپذیری، لازمه رسیدن به قله های کمال و معرفت است.

وی، سومین عامل موفقیت اهل علم را توکل دانست و اظهار کرد: طلبه باید بداند همه چیز به اذن الهی است و رسیدن به مراتب عالیه علمی و عملی در سایه توکل بر خدا ممکن است .

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور در ادامه چهارم رمز موفقیت اهل علم را توسل به حضرات معصومین(ع) دانست و گفت: با توسل به مدینه العلم(ع) و باب مدینه علم(ع)رسیدن به علم میسور می شود.

وی پنجمین از لوازم علم را وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا»مقامی که برای پیامبر(ص) به شرط تهجد و نماز شب عطا فرموده است، افزود: محال است بدون رعایت تقوا، پاکی و نماز شب،علوم عرشی که از پاکان رسیده به سینه ناپاک وارد شود.

حجت الاسلام عطائی در پایان گفت: مبادا طلاب با ترک وظیفه دینی به اشتغالاتی از قبیل طب سنتی و ... روی آورند، چون طالب آن زیاد است گرچه آن هم بد نیست، ولی رسالت حوزه چیز دیگری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ساسان IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 1
    علارقم قیافه و ظاهرش امیدوارم همگام و همراه با ولایت فقیه حضرت امام خامنه‌ای باشه