پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین امینی معاون قوه قضائیه

حوزه/ معاون منابع انسانی قوه قضائیه دستگاه قضایی را یکی از دانش محورترین سیستم های این عرصه دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین امینی امروز در نشست مدیران منابع انسانی قوه قضائیه که در مرکز آموزش های قوه قضائیه در قم برگزار شد، بر اهمیت مساله توسعه نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه کارایی دستگاه قضایی، نیازمند ایجاد معاونت منابع انسانی بودیم.

وی افزود: افزایش کارایی منابع انسانی در دستگاه مهمی مثل قوه قضائیه ایجاد چنین مرکزی را الزام آور کرده بود؛ نیروهای دستگاه قضایی نیازمند توسعه در سه محور سه عنصر دانش، مهارت و سلامت هستند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه بیان کرد: رشد و توسعه دستگاه قضا نیز نیازمند توجه به این سه عنصر است؛ به جرات می توان گفت که دستگاهی به این عظمت در کشور وجود ندارد که تا این حد فعالیت هایش مرتبط به دانش نیروهای آن باشد.

وی تصریح کرد: کارایی نیروی انسانی از نظر دانشی و همچنین تولید دانش روز به روز با انباشت دانش و تجربه این دستگاه را به یک دستگاه دانشی مبدل کرده؛ مهارت و سلامت نیز در این عرصه بسیار مهم و حیاتی است.

با ذکر این مطلب که کار در دستگاه قضایی نیازمند مهارت و سلامت روابط است، اظهارکرد: با توجه به حساسیت بالای این دستگاه، باید روی همه این عناصر حساسیت داشته باشیم تا خروجی مناسبی از این روند را به جامعه ارایه کنیم.

امینی یادآورشد: دانش تولید شده در دستگاه قضایی در کنار دانش های سازمانی که طی سالها شکل گرفته است به همراه بازتولید داشنی که باید در این عرصه انجام شود از جمله مهمترین مسایلی است که در معاونت نیروی انسانی دنبال می شود.

وی با بیان این مطلب که  معاونت نیروی انسانی باید بتواند از چرخه تولید دانش تا به کار گیری دانش ایفای نقش کند، گفت: همچنین باید در مدیریت انش نیز موفق عمل کند؛با وجود این همه پرونده در سیسم قضایی، معاونین منابع انسانی باید معین القضات باشند.

وی تصریح کرد: در مساله یابی و پاسخ به مسایل نیز باید نقشی مهم و موثر ایجاد کنند؛ در این بخش مراکز آموزشی و پژوهشگاه نیز میتواند گام های موثری بردارد؛دغدغه مهارت نیز از مهمترین دغدغه های سازمانی است؛ دانش به مهارت انسان تاثیر می گذارد ولی مهارتی که برای کار یک قاضی لازم است برای ما یک دغدغه جدی محسوب می شود.

امینی با اشاره به مساله سلامت نیز گفت: باید توجه داشت که سلامت گاهی در بین افراد و گاهی در بین روابط سیستمی خود نمایی می کند؛ از جایی که فلسفه دستگاه قضایی، عدالت است وعدالت رکن اصلی اخلاق است باید نسبت به مساله سلامت دغدغه داشته باشیم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: همه دنیا روی سلامت دستگاه قضایی خود حساس هستند و گزارشات سالیانه خود را نیز در خصوص پاکسازی دستگاه خود ارایه می دهند؛ سلامت یکی از مهمترین ارکان فعالیت منابع انسانی درسیستم است.

وی افزود: شان معاونت منابع انسانی، آنجاست که مقولات مهم را به یک ذهنیت و خواسته مبدل کنند؛ گاهی نیز برخی مسایل درجه اهمیت خاصی برای افراد ندارند؛ هرچه قدر این مسایل که می دانیم واضح تر باشد، می توانیم برنامه ریزی بهتری نیز داشته باشیم زیرا اذهان به جهت دیگری سوق پیدا نمی کند.

معاون نیروی انسانی قوه قضاییه متوسط سن فعالان دستگاه قضایی را 40 سال عنوان کرد و گفت: با جوان تر شدن قضات و فعالان دستگاه قضایی جوانی و طراوت خاصی وارد مجموعه شده است که البته آثار خاص خود را نیز دارد ولی این نیروها با این معدل سن از روحیه آموزش پذیری بیشتری نیز برخوردار است هستند که می توان با این دوره ها روی تجربه ها نیز کار کرد و آنها را افزایش داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha