سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
كرسي آزاد انديشي؛ مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيرود

حوزه/ کرسی آزاداندیشی با موضوع «راهکارهای قرآن در مواجهه با هجمه اقتصادی دشمنان»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)تنکابن برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، غفاری استاد ارائه کننده بحث «راهکارهای قرآن در مواجهه با هجمه اقتصادی دشمنان»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)تنکابن، در ابتدای این کرسی گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی چندین مرحله از جمله انقلاب اسلامی، دولت، حکومت و جامعه اسلامی وجود دارد.

وی افزود: مشکلات یک جامعه می تواند در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد که یکی از برجسته ترین مشکلاتی که با اصل زندگی مردم در ارتباط  است، مشکل اقتصادی است؛ به دلیل این که ما در یک کشور اسلامی زندگی کرده و بر این باوریم که قرآن کتاب کامل و زندگی ساز است، لذا باید جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی راهکارهایی عملی و کاربردی از میان احکام و معارف دینی و قرآنی درجامعه اسلامی ارائه کنیم.

خانم عباسی، استاد منتقد این کرسی در ادامه اعلام کرد: بارزترین تفاوت کشورهای غربی و توسعه یافته با ایران را می توان آزادی اقتصادی و سیاسی آنان دانست، و با وجود این که آنان لائیک هستند، اما از ما پیشرفته تر بوده  و اسلام و اعتقادات دینی ما پیشرفتی از لحاظ اقتصادی برای مسلمانان به ارمغان نیاوره است؛ این راهکارهایی که قرآن دارد چیست؟

 غفاری در پاسخ به این سؤال استاد منتقد گفت: قرآن کریم راهکارهایی مانند ایمان به خدا، تقوا و استقرار یک حکومت صالح در جامعه را مانع بسیاری از مفاسد اقتصادی مانند ربا، رشوه، اختلاس، احتکار و غیره  دانسته و  تسلط فاسدان و مدیران منافق صفت برجامعه را بزرگترین عامل مشکلات اقتصادی می داند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای قرآن، تلاش فردی، گروهی و خواست خود مردم جامعه جهت از بین بردن مشکلات اقتصادی و تغییر اوضاع اقتصادی است.

خانم داجلری، استاد داور این کرسی نیز با جمع بندی مطالب ارائه شده اعلام کرد: یکی از اصلی ترین راه های مقابله با هجمه اقتصادی دشمنان، عمل و پیاده سازی به احکام و معارف کتاب آسمانی درسطوح مختلف جامعه از قبیل مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی است و باید دانست که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از80 درصد از تحریم ها درکشور داخلی بوده و ربطی به دشمنان ندارد، لذا با تمسک به قرآن و پیاده سازی معارف آن در جامعه می توان از این مشکلات نجات یافت.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha