سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 آیت الله مهدوی

آیت الله مهدوی، همراهی با ولایت فقیه را وصل شدن به امام زمان(عج)دانست و گفت: در سال ۷۸ و سپس ۸۸ فتنه داشتیم و حال نگران فتنه۹۸ هستیم، امروز کسی منکر مشکلات اقتصادی نیست، ولی حواسمان به رزق معنوی هم باشد و بدانیم خداوند نعمت بزرگ ولایت و نورهدایت الهی را به ما داده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، شامگاه سه شنبه در ویژه برنامه بصیرتی- اخلاقی که در  حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کسی که بخواهد خدا را ببیند باید با عترت و قرآن پیوند مستحکمی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: خداوند در دو خلقت تمام قدرت خود را متبلور کرده است، یکی قرآن کریم و دوم عترت است، حیف از عدم شناخت ما نسبت به ثقلین. این گونه جلسات به امید شناخت و معرفت بیشتر نسبت به ثقلین است

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع)  بعد از ساخت کعبه دعا می کند که «خدایا دلهای بعضی از مردم را هوایی اینها کن» که ما شیعیان متوجه ضمیر «اینها» که همان عترت هستند در این آیه می شویم .

وی با بیان اینکه کعبه مقصود است اما اصل، صاحب کعبه یعنی اهل بیت و ۱۴ معصوم هستند، لذا شیعیان وقتی حج می روند به دنبال صاحب کعبه هستند، گفت: کعبه درحالی که خانه توحید هست خانه ولایت هم هست، وقتی طواف می کنیم از سمت چپ طواف می کنیم واین بدان معنا است که قلب ما در سمت چپ بدن قراردارد و باید نزدیک به خانه کعبه باشد و هفت دور چرخیدن نشان از کثرت توجه به توحید و ولایت است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: هستی دور امام زمان(عج) می چرخد و جهان به برکت امام زمان(عج) روزی می خورند، در زیارت جامعه کبیره می گوییم که بواسطه اهل بیت هست که خداوند آسمان را نگه داشته است الاّ زمان قیامت که تمام جهان در هم پیچیده می شود.

وی با اشاره به اینکه حال این سوال هست ایا امام نیاز به چرخش ما دارند؟ خیر من نیاز دارم به حیات وروح که همان ولایت است، عنوان کرد: آیه 119 سوره توبه می فرماید «کونوا مع الصادقین» یعنی همیشه با صادقین باشید و قلبتان با امام زمان(عج) باشد.

استاد حوزه با تاکید براینکه در آیه ۲۰۰ آل عمران سخن از رابطه داشتن با امام زمان(عج) را مطرح می کند اذعان کرد: ما اگر یک لحظه از امام زمان(عج) جدا بشویم روح ما می میرد وفلسفه تشکیل این جلسات همین تحکیم رابطه  و معرفت با امام زمان(عج) است.

وی بیان کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) هم باید به ولایت فقیه وصل شد، وصل به ولایت فقیه وصل به امام زمان(عج) است، به ما توصیه وصل شدن به امام زمان (عج) شده لذا به طریقی رفتار کنید که زینت حضرت باشید

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: فضل بن شاذان از جمله افرادی است که در بحث رجال و حدیث بی نظیر است و180 جلد کتاب در تایید شیعه نگاشته است، رمز این افتخار و جایگاه فضل بن شاذان بواسطه وصل شدن به امام زمان(عج) است

وی تاکید کرد: هرکس باید خود را برای یاری امام زمان(عج) آماده کند، به تعبیر رهبری جوانان دهه ۷۰ که اصلا امام راحل را ندیدند، جان برکف از انقلاب اسلامی امام دفاع می کنند و این یعنی در شرایط فعلی هم باید آماده بود.

آیت الله  مهدوی با قرائت آیه 35 سوره نور«.. نُور یَهْدِی اللّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ ...»گفت: طبق آیه  هرکسی شامل نور هدایت امام زمان(عج) نمی شود لذا یکسری حرکت هایی برای کسب این نور هدایت لازم است، عشق به امام زمان(عج) را باید در اجتماعات خودمان مکررا بیشتر کنیم

وی با بیان اینکه ولایت گوهر گران بهایی است متذکر شد: خداوند در آیه 38 سوره نورمی فرماید« یَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللّهُ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ بِغَیْرِ حِساب ..» (..خداوند پاداش دهد، و از فضل خود بر پاداششان بیفزاید; و خداوند به هر کس بخواهد بى حساب روزى مى دهد) که این رزق، رزق معنوی است. 

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: الحمدلله در اقتدار جهانی ایران اسلامی حرکت رو به جلو دارد وما باید خود را برای محافظت از دین خدا آماده کنیم، رهبر معظم انقلاب اشاره ای به وجود مشکلات و فتنه هایی برای سال ۹۸ کردند پس ما باید مراقب خود باشیم که ایمان قوی لازمه نجات از فتنه ها است

وی افزود: در سال ۷۸ و سپس ۸۸ فتنه داشتیم و حال نگران فتنه۹۸ هستیم، امروز کسی منکر مشکلات اقتصادی نیست، ولی حواسمان به رزق معنوی هم باشد و بدانیم خداوند نعمت بزرگ ولایت و نورهدایت الهی را به ما داده است

استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: کربلا نماد و تبلور ولایت است، توصیه به رفتن مکرر به کربلا برای این است که بدانیم دین یعنی فدایی شدن، دشمنان اسلام از کربلا خیلی می ترسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha