شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی

حوزه/ چهاردهمین بزرگداشت رحلت آیت الله صدرالدین حائری، پنج شنبه چهارم بهمن ماه در مسجد امام خمینی(ره) با حضور علما، فضلا و دیگر اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از شیراز، محمد رضا رستمی، عصر سه شنبه در نشست رسانه ای بزرگداشت عالم مجاهد آیت الله شیخ صدر الدین حائری شیرازی که در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت الله شیخ صدر الدین حائری سه چهارم عمر خود را در راه انقلاب صرف کردند، اظهار داشت: ایشان از علمای تراز اول کشور بودند که از دوران انقلاب نقش بسزایی در پیروزی داشتند.

وی افزود: علمای بزرگی از شیراز در پیروزی انقلاب نقش داشتند، نقش آیت الله شیخ صدر الدین حائری بسیار کلیدی و از مبارزانی بود که حتی ساواک رفت آمد ایشان را کنترل می کرد.

رستمی با بیان اینکه بعد از انقلاب آیت الله شیخ صدرالدین حائری به عنوان مشاور و نماینده حضرت امام(ره) در استان فارس بود، تصریح کرد: ایشان در مدت های طولانی نیز در نیروهای مسلح نماینده حضرت امام(ره) بودند و با توجه به اینکه در جبهه حق علیه باطل هم حضور طولانی داشتند اما به صورت مستمر از جنوب لبنان سرکشی می کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی خاطرنشان کرد: آیت الله شیخ صدرالدین حائری در زمان حیات خود حوزه علمیه تشکیل دادند و با مبالغی که از سوی مراجع دریافت می کردند، شهریه طلاب را می دادند.

رستمی بیان کرد: رحلت آیت الله شیخ صدرالدین حائری در ایام دهه مبارکه فجر و دهه فاطمیه رخ داد و از آن پس حجت الاسلام محمد جواد حائری امور مربوط به پدر را دنبال می کنند.

وی عنوان کرد: چهاردهمین  بزرگداشت رحلت آیت الله صدرالدین حائری، پنج شنبه چهارم بهمن ماه در مسجد امام خمینی(ره) با حضور علما، فضلا و دیگر اقشار مختلف و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی ابراز کرد: در زمان حیات آیت الله حائری منزل پدری داشتند که آنجا را به حوزه علمیه تبدیل کردند و تعداد بسیاری از طلاب مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha