یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: در نسل سوم به فرموده مقام معظم رهبری توانستیم افرادی مانند شهید حججی ها را تحویل دهیم این نقطه قوت انقلاب اسلامی و یکی از اهداف انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در نشست رسانه ای که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای جامعه، فضای برادری است، اظهار داشت: بسیاری از این کنفرانس ها را مشاهده کرده ام، احساس اینکه یک جامعه برادران و خواهران دینی در کنار یکدیگر جمع شده اند، مدل اروپایی است، اگر ما به نوعی طبق کنفرانس هایی که از گذشته یکنواخت بوده عمل کنیم به سرانجام خوبی نخواهیم رسید.

وی افزود: دوست داریم به نحوی با یگدیگر برنامه ریزی کنیم که این احساس که خبرنگاران از همین جامعه ایرانی خودمان هستند و تکیه تن یکدیگر هستیم، ایجاد شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خبرنگاری اینچنین نوشته بود که در نماز جمعه ما مکان و جایگاهی نداریم که این چیز خوبی نیست، در واقع ما یاید از این نکته آغاز کنیم متناسب با ارزش های خود جایگاهمان را سامان دهیم اگر این کار آغاز نشود و به تقلید مدل های غربی جلو رویم، ممکن است خدای ناکرده بعد از مدتی پشیمان شویم.

وی با بیان اینکه باید در چهل سالگی انقلاب نسبت به سبک زندگی خود در مقابل تمدن رقیب بازنگری کنیم، عنوان کرد: باید همانند اینکه پایه اصلی که فضای برادری را انس و الفت قرار می دهیم، حتی نسبت به رسانه های منتقد نیز اینچنین است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده ما در اهمیت انتقاد ها کینه ورزی را مبنا قرار دهیم چیز دیگری به وجود می آید باید تحول را از خودمان آغاز کنیم و ان‌شاءالله در دهه فجر پیش رو یک فضایی از محبت و عاطفه که ویژگی های ما ایرانیان بوده را بتوانیم القا کنیم، در این بستر از یکدیگر انتقاد می کنیم و هیچ جیزی از کارهایی که وظیفه ما بوده کم نخواهیم آورد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در روز های آینده که پیش رو است روزهای سربلندی هر چه بیشتر اصحاب رسانه و خبرنگاران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: یکی از آِیات بسیار مشهور قرآن کریم که در زمان انقلا تلاوت می شد، این بود که خدا تغییر نمی دهد، سرنوشت هیچ قومی را مگر آنکه آن قوم تغییر کند.

وی بیان کرد: یکی از سوال هایی که از ما می پرسند این است که انقلاب اسلامی ایران از کدام سنخ انقلاب های دنیا است؟ که عموم صاحب نظران به انقلاب اجتماعی ریشه دار اشاره کرده اند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بعد محدودی نداردريال تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب را بررسی کنیم باید از خودمان بپرسیم که انقلابی با این گستردگی بایستی در چه مدت زمان شکل بگیرد و به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: ما در مسیر حرکت اجتماعی باید یک دوره ای را بگذرانیم تا به پختگی برسیم این زمان را جامعه شناسان هنگامی که بررسی می کنند می فرمایند باید حدود دو نسل کار شود هیشه این تردید وجود داشته است که آغاز انقلاب را زمان تبعید امام(ره) یا زمان برگشت امام بگذاریم، اگر بخواهیم آغاز انقلاب را از سال 42 هم بدانیم هنوز دو نسل نشده بنابراین باید این دو نسل تلاش رخ دهد تا انقلاب به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: اینکه ما توانسته ایم در مقابل این همه توطئه رشد کنیم و جایگاهی برای خود در منطقه پیدا کنیم غیر قابل انکار است، البته در مواردی مانند اقتصاد نیز باید تلاش کنیم، این مسیر در حال طی شدن است درست است گروه های سیاسی در جامعه از یکدیگر گله مند هستند، اما این مسیر در حال طی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: جریان های سیاسی باید در جاهایی که اهداف انقلاب هنوز طی نشده اختلاف نظر کنند تا موجب پیشرفت شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از بنیان های انقلاب را به خوبی چیده و جلو هستیم، عنوان کرد: اگر یک نگاه تخصصی بر عرصه انقلاب بیندازیم این به ما امید می دهد ما در جهات بسیاری توانمندی های خود را نشان داده ایم.

وی انقلاب اسلامی را فرا مدرن دانست و ابراز کرد: نگاه انقلاب اسلامی به معنویت انسان نگاه خاصی است، بنابراین باید در دستاورد های انقلاب به این عرصه توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در نسل سوم به فرموده مقام معظم رهبری توانستیم افرادی مانند شهید حججی ها را تحویل دهیم این نقطه قوت انقلاب اسلامی و یکی از اهداف انقلاب است.

وی ادامه داد: روزی که موضوع سوریه در میان بود و عده ای داوطلابانه می رفتند در شیراز 800 جوان برای دفاع از حرم حاضر بودند، خدا می داند اگر برای کشور بود چه کارهایی انجام می شد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام به موضوع انتخابات نمایندگان مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: برای سال آینده که انتخابات در پیش است، آماده کردن کاندیدها یک موضوع و آماده کردن افرادی که فرهنگ می سازند موضوع دیگری است، نقش رسانه فرهنگ سازی است آیا رسانه ها در انتخاب بد نقش ایجاد نمی کنند.

وی با ادامه این مطلب که اگر خدای ناکرده انتخاب ناشایستی صورت گیرد و رسانه در رسیدن این فرد نقش داشته باشند چه کارهایی انجام خواهد شد، افزود: ممکن است از اعتماد مردم سو استفاده شود، البته آگاهی تبلیغاتی مشکل ندارد ولی اگر بار یک فرد را به دوش بکشیم کار ناشایستی نیست.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: هر فردی کمک به نشستن افراد ناشایست بر روی صندلی مجلس کند کار خوبی نکرده و برای آینده انقلاب بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: هنگامی که بیان می کنیم در بعد معنوی موفقیت پیدا کرده ایم یه زمانی شعار محسوب شده و یه زمانی می خواهیم از نظر پیمایشی این مطلب را بیان کنیم که آیا این امر صورت گرفته یا نه بنابراین باید برای این کار معیار تعیین کنید در آکادمی ها اینکه معیار موفقیت انقلاب چه چیزی است وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: مهمترین دستاورد انقلاب نمود جهات معنوی انقلاب است.

وی به برپایی میز خدمت و فواید آن در قبل از نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه اشاره و بیان کرد: نخستین فایده میز خدمت این است که لااقل یک مدیر مواجه با مسائل و مشکلات مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام همچنین با اشاره به موضوع گردشگری استان، تصریح کرد: شیراز می تواند یکی از مهمترین مراکز گردشگی در بخش های تاریخی، مذهبی و سلامت و یا حتی در این زمینه ها قطب باشد.

وی ادامه داد: مشکلی که ما اکنون با در عرصه گردشگری با آن مواجه هستیم، رانت نفتی در گذشته بوده و عقب ماندگی ما به این دلیل است، اما ترکیه برای گردشکری در زمینه طبیعت استفاده بسیاری می کند چراکه به منابع خود تکیه کرده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کشورهای غیر مسلمان گردشگری حلال را راه اندازی کرده اند، اگر بنا است کاری کنیم که افراط و تفریط در آن وجود نداشته باشد، باید بر روی گردشگری حلال سرمایه گذاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha