سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی

حوزه/ کتاب «۴۰ موضوع در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، «۴۰ موضوع در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی امام‌جمعه موقت شاهرود و رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا توسط انتشارات زمزم هدایت قم شامل مقاله‌ها و خطابه‌های دوران انقلاب اسلامی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(ع) منتشر و در زمستان ۹۷ راهی بازار شد.

این کتاب مشتمل بر ۴۲۰ صفحه و ۴۰ فصل است که نویسنده کوشیده با کنار هم قرار دادن خطابه‌ها و مواردی شامل مقالات، سخنرانی‌ها و منابر، اسناد تأثیرگذار انقلاب اسلامی، ریشه دواندن انقلاب در دل‌های مردم ایران اسلامی را مورد بررسی قرار دهد.

این کتاب همچنین سعی دارد تصویری از پدیده‌های متغیر و غیر متغیر مؤثر بر انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا ۹۷ و همچنین اصول حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی را برای نسل جوان شرح دهد.

انقلاب اسلامی و تحولات در عرصه‌های گوناگون، انقلاب و پدیده‌های متغیر منطقه‌ای و جهانی، نقش جهاد کبیر و انقلاب اسلامی، انقلاب و مردم‌سالاری دینی، اصول حاکم بر گفتمان دینی انقلاب، پیوستگی دین و حکومت در انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی چالش‌ها و تهدیدها، شاخص‌های رفتاری و مدیریتی امام خمینی(ره)، واکاوی اهداف انقلاب اسلامی و ... از بخش‌های این کتاب هستند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: پس از ۱۵ قرن از بعثت بار دیگر فلسفه بعثت و غدیر در قالب حکومت دینی با محوریت ولایت‌فقیه در ایران شکل گرفت و توانست دستاوردهای شگفت انگیزی را در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منصه ظهور برساند و قله‌های بلندی را فتح نماید.

این کتاب در ۴۲۰ صفحه رقعی و با قیمت ۲۵ هزار تومان در بازار توزیع‌ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha