سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جمعیت اسلامی افغانستان

حوزه/ جمعیت اسلامی افغانستان بر گفت‌وگوهای صلح با رهبری دولت افغانستان تاکید کرد و گفته: تعدد میزبان‌ها و برنامه‌ها روند گفت‌وگوهای صلح را به چالش می کشاند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت اسلامی افغانستان بر گفت‌وگوهای صلح به رهبری دولت افغانستان تاکید کرد و گفت: تعدد میزبان‌ها و برنامه‌ها روند گفت‌وگوهای صلح را به چالش می‌کشاند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمعیت اسلامی افغانستان حاضر نیست با هیچ عنوانی، به اقداماتی دست بزند که موجب ضعف و ناتوانی نهادهای ملکی و نظامی کشور گردد که نتیجه خون صدها هزار شهید این سرزمین و متعلق به همه مردم افغانستان می‌باشد.

جمعیت اسلامی افزود: ما تاکید می‌ورزیم، همچنان‌که آمدن و رفتن شخصیت‌ها بر اریکه قدرت در دنیای سیاست یک امر معمول و شناخته شده است؛ به همان اندازه دفاع از ارزشهای اسلامی، تاکید بر نهادهای ملی و حقوق اساسی شهروندان نیز یک اصل ثابت است و تلاش جهت استحکام آنها مسئولیت همه جناح‌ها می‌باشد.

این بیانیه ادامه داد: به باور جمعیت اسلامی افغانستان، مذاکرات صلح هرچقدر که از هماهنگی و یک‌دستی برخوردار باشد،‌ میزان موفقیت آن بیشتر‌ است و تعدد میزبان‌ها و برنامه‌ها به هر نیتی که باشد، روند گفتگوهای صلح را می‌تواند به چالش مواجه سازد.

 به نظر جمعیت اسلامی، دولت جمهوری اسلامی افغانستان با تمامی نواقص و کاستی‌های آن، تنها مرجعی است که می‌تواند ابتکار رهبری گفتگوهای صلح را داشته باشد و البته در ترکیب هیئت نماینده دولت نیز باید تجدید نظر صورت گیرد و اشخاص دارای صلاحیت عضو این هیئت گردند تا از یک سو فاصله میان دولت و جناح‌های سیاسی را کمتر سازد و از سوی دیگر هیئتی مقتدر و شایسته نمایندگی اراده ملت وارد میدان گفتگوهای صلح شود.

نشست مسکو به تاریخ پنجم و ششم فوریه  با حضور نمایندگان طالبان و احزاب سیاسی افغانستان برگزار می شود.

 

منبع: آوا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha