سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پیمان نظامی آمریکا و افغانستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد عالمی گفت: پیمان امنیتی که با آمریکا بسته شده نه تنها فائده ای برای مردم کشور نداشته، بلکه باعث بیشتر شدن نا امنی ها شده و کشور را در سایه ای از مشکلات قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد عالمی امام جمعه مسجد بلال منطقه سجادیه شهر مزار شریف در سخنان خود در جمع شیعیان این منطقه، اظهار داشت: پیمان امنیتی که با آمریکا بسته شده نه تنها فائده ای برای مردم کشور نداشته، بلکه باعث بیشتر شدن نا امنی ها شده و کشور را در سایه ای از مشکلات قرار داده، ایالات متحده امریکا یا باید به پیمان امنیتی که بسته صادقانه عمل کند و یا اینکه دولت افغانستان این پیمان را لغو کند و خودشان به فکر امنیت خود و کشور باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد عالمی افزود: قرآن کریم دنیا را متحرک، در حال رشد و پویا می‌داند پس اگر انسان بی تحرک و ساکن باشد قطعا خلاف میل طبیعت پیش رفته و ضرر خواهد کرد.

حجت الاسلام عالمی گفت: دو نیروی حق و باطل از همان ابتداء خلقت در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و این تقابل تا اخر قیامت ادامه خواهد داشت و انسان ناچار است در یکی از این دو جبهه قرار بگیرد و در نبرد انها شرکت کند

این عالم دین گفت: قران جهاد کنندگان و قتال کنندگان را دو دسته معرفی میکند اول کسانی که برای خدا و در راه خدا قتال و جهاد می‌کنند و دوم کسانی که برای طاغوت و در راه طاغوت قتال و جهاد می‌کنند در این میان دسته سومی وجود ندارد و افراد یا با حق هستند و یا با طاغوت.

امام جمعه مسجد بلال گفت: یکی از نمونه های روشن جنگ میان حق و باطل، عاشورا و کربلا است که بنی امیه با باطل گرایی برنامه داشت تا اسلام نو پا را کاملا از صحنه حذف کند به همین منظور در مقابل حق صف آرایی کرد و اما در طرف مقابل این طاغوت و باطل کسی که پشتیبان حق بود پا در عرصه گذاشت و حماسه ای به آن عظمت را به وجود اورد و باعث شد تا فرماندهان جناح باطل از کار خود پشیمان شوند و مسئولیت جنگ را به گردن یکدیگر بیندازند.

حجت الاسلام عالمی گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزار آلات گوناگون جنگ فرهنگی را با مکتب امام حسین و اهل بیت(ع) شروع کرده و در این راستا از هر حیله و ترفندی برای نابودی و کم رنگ کردن این مکتب استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت: سه چیز باعث می شود تا انسان در مقابل امام معصوم صدای مخالفت سر دهد که اولین مساله عدم آگاهی و درایت در راهکارهای دینی و دومین مساله عدم رعایت حلال و حرام الهی و سومین مساله ضعف اعتقاد و باور می باشد.

امام جمعه منطقه سجادیه شهر مزارشریف در ادامه سخنان خود با اشاره به استمرار مشکلات مسلمانان میانمار گفت: سازمان ملل متحد مدت ها است دولت میانمار را به دلیل قتل عام مسلمانان محکوم می‌کند و کار این دولت ظالم را خلاف حقوق بشر می‌داند، اما از طرف کشورهای اسلامی و عربی هیچ گونه واکنشی در قبال این جنایت به چشم نمی‌خورد.

ایشان ادامه داد و گفت: ننگ باد بر این کشورهایی که مظلومیت این مردم بی گناه را می بینند اما واکنشی نشان نمی دهند.

اقای عالمی گفت: پیمان امنیتی که با آمریکا بسته شده نه تنها فائده ای برای مردم کشور نداشته بلکه باعث بیشتر شدن نا امنی ها شده و کشور را در سایه ای از مشکلات قرار داده است.

ایشان تصریح کرد: ایالات متحده امریکا یا باید به پیمان امنیتی که بسته صادقانه عمل کند و یا اینکه دولت افغانستان این پیمان را لغو کند و خودشان به فکر امنیت خود و کشور باشند.

ایشان در اخیر خطبه ها از تمامی نیروهای امنیتی و کشفی که در مجالس عزاداری امنیت را حفظ کردند تشکر نمود و برای انها از خداوند متعال توفیقات بیشتری را خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha