سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید نهضت عمومی خوانش و فهم بیانیه گام دوم انقلاب در میان اقشار مختلف جامعه به پیشگامی طلاب و روحانیان به جریان افتد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در راستای عملیاتی سازی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید رسالت خود را در گام دوم انقلاب به‌خوبی اجرایی کنند؛ اما در این راستا نقش روحانیت همانند سایر جنبه‌ها نقش پیشگامی و پیش تازی است.

وی افزود: اکنون وظیفه ما نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب در وهله نخست نهضت عمومی خوانش و فهم درست آن است، به‌طوری‌که نخواندن آن در میان ما تبدیل به منکری بزرگ شده و افرادی که حداقل یک بار آن را نخوانده‌اند از سوی دیگران نکوهش شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اهمیت خوانش این بیانیه به‌ویژه از سوی طلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله شب‌زنده‌دار فرموده‌اند: من بنا ندارم توصیه کنم فلان مطلب بنده را بخوانند ولی در مورد این بیانیه موضوع متفاوت است توصیه می‌کنم حتماً این را بخوانند و بحث کنند؛ چراکه وقت فراوانی را صرف آن کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: قطع به‌یقین کسی که این بیانیه را حداقل یک بار با فهم درست نخوانده باشد دچار نقص اساسی در دستگاه محاسباتی و تحلیل درست جایگاه انقلاب اسلامی و دستاوردهای کلیدی آن خواهد بود و هرگز نمی‌تواند نگاه جامع و واقع‌بینانه‌ای برای فهم معجزات انقلاب داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که در یک‌کلام از قطار مدافعان و پاسداران آن جا مانده و شأن انقلابی و ولایی‌اش زیر سؤال می‌رود.

حجت‌الاسلام رحمانی خطاب به طلاب و روحانیان، اظهار کرد: این پیام می‌بایست آن‌قدر توسط تک‌تک ما خوانده و در جمع‌های مختلف به بحث گذاشته شود تا به ذهن و فکر ما سنجاق شود؛ به‌طوری‌که هر جا هستیم به‌سرعت بتوانیم کوچک‌ترین قدم‌های خود را در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... با آن تطبیق داده و تنظیم کنیم.

وی افزود: همان‌طور که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده‌اند دستاوردهای حال حاضر همگی محصول انقلاب و جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است؛ لذا هر قشری اعم از طلاب و روحانیان، دانشجویان، اساتید، مدیران، بازاریان و یا هر صنف و قشر دیگر، ناظر به این بیانیه مسئولیت ساز، جهت‌گیری فعالیت‌های خود را تنظیم کرده و بر مبنای آن حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha