سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 488897
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
با آتش نشان محجبه آمریکایی آشنا شوید

حوزه/ «کتی امین» آتش نشان محجبه عرب - آمریکایی که اخیرا به اداره آتش نشانی در شهر چسترفیلد در ایالت تنسی پیوسته، در مصاحبه ای اعلام کرد که به حجاب خود افتخار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک زن مسلمان و محجبه آمریکایی به فهرست معدود آتش نشان های زن در ایالات متحده پیوسته است. «کتی امین» یکی از معدود زنانی است که برای پیوستن به گروه آتش نشان های شهر چسترفیلد در ایالت تنسی آمریکا داوطلب شده است.

سایت آتش نشانی چسترفیلد اخیرا در صفحه فیس بوک خود نوشت: ما مفتخریم که ویدئویی از داوطلب آتش نشان کتی امین را به انتشار بگذاریم. وی که یک بانوی مسلمان عرب در آمریکا می باشد اهمیت زیادی برای مردم و جامعه قائل است.

 

در این ویدئو آتش نشان محجبه عرب- آمریکایی مصاحبه ای با خبرنگاران انجام داده و درباره چالش های فیزیکی و فرهنگی در مسیرحرکت به سوی آتش نشان شدن صحبت می کند.

وی در سخنانش با افتخار از حجاب خود صحبت کرده و محجبه بودن را در یک فضای مردانه در ایستگاه آتش نشانی ضروری دانست.

لازم به ذکر است کتی امین نخستین زن مسلمانی نیست که در ایالات متحده به شغل آتش نشانی روی آورده است. در سال 2015 «احلام احمد» بانوی محجبه و نخستین زن مسلمان در ایالت نیویورک بود که به اداره آتش نشانی پیوست. در سال 2014 ، «کایی اسیما» یک زن مسلمان و مادر دو فرزند، نخستین آتش نشان محجبه در ایالت ویرجینیای آمریکا بود. وی یکی از 36 زن آتش نشان در اداره آتش نشانی ریچموند محسوب می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha