سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان

حوزه/حجت الاسلام نیلی پور، منجی گرایی را باور مشترک تمام ادیان دانست و گفت: علاوه بر بحث منجی گرایی، موعود باوری نیز از اشتراکات ادیان است همچنان که فرازی از زیارت دیگر برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف «الذی وعد الله عزوجل به الامم» به آن اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، نشست مهدویت، صبح امروز با موضوع «مهدی موعود موجود» با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نیلی پور، رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی اصفهان با حضور طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، در مؤسسه بنیاد مهدیت و آینده پژوهی اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام نیلی پور، منجی گرایی را باور مشترک تمام ادیان دانست و گفت: علاوه بر بحث منجی گرایی، موعود باوری نیز از اشتراکات ادیان است همچنان که فرازی از زیارت دیگر برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف «الذی وعد الله عزوجل به الامم» به آن اشاره شده است.

وی افزود: بحث موعود باوری در اهل تسنن نیز آمده است آنچه که وجه تمایز بین شیعه و سنی در زمینه موعود باوری منشا تحول فکری و تربیتی خواهد بود، این است که شیعه به موعود موجود معتقد است، در حالی که اهل تسنن قائل به موعود هستند.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، «بحث امام حی» را مطرح کرد و گفت: آنچه که شیعه را نسبت به سایر فرقه های اسلامی نسبت به مهدویت متمایز می کند، اعتقاد به امام حی است.

وی ادامه داد: اعتقاد به امام حی در تربیت، عقاید، رفتار، توسلات و روابط اجتماعی فرد، تاثیر گذار است و نگاه فرد را به زندگی متفاوت می کند.

حجت الاسلام نیلی پور، یکی از القاب امام زمان را «عین الله الناظره» برشمرد و گفت: این صفت به معنای چشم بینای الهی است که اگر این اعتقاد در ما شکل بگیرد که امام زمان موجود است و تمام اعمال و رفتار ما را نظاره می کنند، این باور در تربیت ما از جهت سلبی، سبب دوری از تخلف و گناه می شود و اثر ایجابی آن باعث تشویق و افزایش اعمال خیر خواهد شد.

وی در پایان این نشست به وظیفه طلاب در زمینه ترویج معارف مهدوی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف طلاب باید دار المهدی در سطح جامعه تاسیس کنند و آموزه های مهدوی را به طور گسترده در اختیار مردم قرار دهند و آگاهی آن ها را به امام زمان(ع) افزایش دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha