سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امامی

امام جمعه موقت تهران به تکلیف مهمی که علما و اساتید دانشگاه ها درباره انقلاب، شهدا و جمهوری اسلامی دارند اشاره کرد وگفت: در دانشگاه ها بایستی بیان شود که نماز چه ارزشی دارد، معنویت نماز باید توضیح داده شود و استادان و علما باید شناخت کافی داشته و همه درخصوص انقلاب و شهدا تکلیف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله محمد امامی کاشانی، پیش از ظهر امروز در اولین کنگره ملی «نماز» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: نماز اساس و باعث زنده شدن ایدئولوژی است؛ نماز همه ارزش های ایدئولوژیک را ایجاد می کند و یاد خدا باعث نهی از منکر و فحشا است.

وی، با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن به بحث نماز پرداخته است، به آیه 41 و 45 سوره عنکبوت اشاره کرد و افزود: در آیه 41 آمده است "کسانی که از خدا دورند خانه ای که می سازند عنکبوتی است و خانه عنکبوتی با یک نسیم و حرکت ویران می شود، این خانه اساس و پایه ندارد و کسانی که خدا را رها می کنند خانه ای که می سازند اساس ندارد".

امام جمعه موقت تهران، به آیه 45 سوره عنکبوت اشاره و تصریح کرد: در این آیه برای پیامبر دو تکلیف شامل تلاوت قرآن یعنی آنچه بر تو وحی شده برای امت بیان کن و سپس برپاداشتن نماز ذکر شده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به گوشه ای از کتاب اشارات شیخ الرئیس در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: سعادت براساس این کتاب تبلور تمام استعدادها و تمام لذت ها برای انسان است.

آیت الله امامی کاشانی، با اشاره به سه نوع لذت شامل حس، خیال و عقل، گفت: اگر لذت عقل باشد و توجه به خدا همراه آن باشد، لذت حس و خیال هم در مسیر لذت عقل قرار می گیرد.

وی افزود: نماز همه لذت هاست، نماز لذت عقل است، این لذت با نماز اوج گرفته می شود و معنویت پیدا می شود و انسان با پیامبر (ص) مخاطب می شود.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دشمن در حال نفوذ فرهنگی است و می خواهد چهره کشور را زشت کند با سپاه و شهادت و فرهنگ ما خصومت دارد.

وی، با بیان تکلیف و وظیفه مهم همگی به خصوص اساتید ادامه داد: اساتید با شرکت در نماز جماعت در دانشگاه ها، دانشجویان را به این امر و فرضیه مهم تشویق نمایند.

آیت الله امامی کاشانی، یادآورشد: در دانشگاه ها بایستی بیان شود که نماز چه ارزشی دارد، معنویت نماز باید توضیح داده شود و استادان و علما باید شناخت کافی داشته و همه درخصوص انقلاب و شهدا تکلیف دارند.

وی، تاکید کرد: توجه به خدا و دینداری لذت معنوی است و دنیای امروز برای حل مشکلات هیچ راه و نقطه آرامشی ندارند اما با نماز انسان به آرامش می رسد.

عضو خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد: با مدد خداوند، کشور از گرفتاری ها نجات پیدا کند و نظام جمهوری اسلامی با نظام حضرت ولی عصر (عج) متصل گردد.

امام جمعه موقت تهران به وظیفه مهمی که  علما و اساتید دانشگاه ها در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز دارند اشاره و اظهارکرد: با توجه به اینکه استکبار جهانی و صهیونیست ها علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند، علما ، فضلا ، روحانیون و اساتید دانشگاه ها باید در میدان نماز وارد شوند.

وی، با بیان اینکه آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود خیال می کنند می توانند علیه اسلام کاری انجام بدهند، گفت: استعداد جهانی یکی از شرایط آماده شده ظهور حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha