سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مصائبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مصائبی ضمن انتقاد از عدم اهتمام نسبت به معرفی امامزادگان در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی امامزادگان شاخصی وجود دارد که مورد غفلت و اجحاف مدیران و مسئولان استانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مصائبی، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در جمع طلاب و فضلای شهرهای تبریز، آذرشهر و اسکو که در ساختمان طلاب این استان در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان طلاب و فضلای این شهرستان ها، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش و همت خود را برای میزبانی از مبلغان و استفاده از ظرفیت های تبلیغی بقاع متبرکه به کار می گیرد.

وی با اشاره به این که اعزام های تبلیغی سازمان اوقاف تا چندین سال پیش، به صورت فیزیکی صورت می گرفت، اذعان داشت: در سیستم هوشمند سازمان اوقاف و امور خیریه، نیت واقفان شناسایی، ثبت و هزینه های اعزامی به صورت خودکار از حساب نیت تبلیغی واقفان کسر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مصائبی بر استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغی طلاب و فضلای استان تأکید نمود و یادآور شد: همه به عنوان خادمان عرصه تبلیغ معارف ناب الهی، خود را خدمتگذاران و بستر ساز امر تبلیغ می دانیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت استان آذربایجان شرقی، گزارشی از حضور سنوات قبل خود در استان آذربایجان غربی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: در سال های پیش که در استان آذربایجان غربی حضور داشتیم، از نظر ارزیابی های سازمان اوقاف و امور خیریه، این استان 4 سال متوالی به عنوان استان برتر در میان استان های کشور انتخاب شد.

دغدغه های پیش روی استان آذربایجان شرقی از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین مصائبی گفت: در استان آذربایجان غربی 40 هزار رقبه وجود دارد، این در حالی است که در استان آذربایجان شرقی نهایتا حدود 20 هزار رقبه ثبت شده و از نظر تعداد موقوفات نیز تفاوت چندانی میان این دو استان مشاهده نمی شود.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان این که پیش از حضورش در استان آذربایجان شرقی، این استان در مباحث قرآنی در رتبه سی و یکم استان کشور تعریف می شد، اظهار داشت: این استان از سال 94 به رتبه بیستم و یک سال بعد از آن با تلاش و همت جهادی دوستان و همکاران به رتبه پنجم در میان استان های کشور ارتقاء یافت.

وی فعالیت های جهادی مدیران و همکاران سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات قرآنی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امیدوایم بتوانیم برنامه های فرهنگی استان را با مشارکت و همکاری فعال دیگر نهادهای متولی برگزار نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مصائبی ضمن انتقاد از عدم اهتمام نسبت به معرفی امامزادگان در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی امامزادگان شاخصی وجود دارد که مورد غفلت و اجحاف مدیران و مسئولان استانی قرار گرفته است.

وی ارتقاء فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه در سطوح مختلف را از ثمرات فعالیت های جهادی مدیران و کارشناسان این سازمان دانست و اذعان داشت: سازمان اوقاف و امور خیره، اجرای قانون و احیای موقوفات را در دستور کار خود قرار داده، در این راستا، احکام حقوقی مختلفی را پیگیری و موفق به احیای موقوفات شده است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در ادامه به برخی از مصادیق احیای موقوفات در استان آذربایجان شرقی اشاره نمود و اذعان داشت: با کاهش چشم گیر هزینه های جانبی، شاهد مدیریت هوشمند هزینه کردهای سازمانی هستیم.

وی با بیان این که تعداد معدودی از موقوفات حوزوی در استان آذربایجان شرقی احیا شده است، خاطرنشان کرد: موقوفه ربع رشیدی به عنوان وقف نامه ملی و جهانی که اصل وقف نامه آن در کتابخانه ملی نگه داری می شود، از جمله موقوفاتی است که یکی از عناوین آن، وقف برای حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مصائبی در پایان سخنان خود موقوفه قائم مقام فراهانی را از دیگر موقوفات احیا شده استان آذربایجان شرقی دانست و یادآور شد: هم اکنون در استان آذربایجان شرقی ریل گذاری های خوبی برای ادامه احیای موقوفات صورت گرفته و بسیاری از کارهای حقوقی موقوفات پیگیری و در برخی از موارد به سر انجام رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha