سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، گفت: حج کارکرد سیاسی و اجتماعی در فضای جهانی دارد و یکی از وظایف سازمان حج و زیارت ارتباط با نخبگان جهان اسلام و تشکیل محافل علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در دوره مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، گفت: سازمان حج و زیارت در این چندین سال توانست صدها منشور و مجله در زمینه مورد نیاز تولید کند و با توجه به گستره متنوع مخاطبان، و متناسب با موضوعات حج و زیارت دوره های آموزشی حضوری، غیر حضوری و مجازی برگزار کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: حج کارکرد سیاسی و اجتماعی در فضای جهانی دارد و یکی از وظایف سازمان حج و زیارت ارتباط با نخبگان جهان اسلام و تشکیل محافل علمی است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام قاضی عسکر با مدیریت هوشمندانه خود به خاطر روابط خاص ایران با عربستان توانستند حوزه های خدماتی و رفاهی زائران را ارتقا ببخشند و در پیگیری امور بسیار ساعی بودند، زیرا مسئله کرامت و عزت زائر برای ایشان بسیار با اهمیت بود.

صالحی در پایان با اشاره به نقش مهم سازمان حج در تحقق گام دوم انقلاب گفت: حجت الاسلام والمسلمین نواب که خود شخصیت علمی و فرد باتقوایی هستند، می‌توانند فرامین رهبری درباره گام دوم انقلاب را به عرصه عمل برسانند و دوره‌ای پر برکت داشته‌ باشند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha