پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سنت حسنه پهن کردن سفره غدیر هم‌زمان با دهه امامت و ولایت در این استان، افزود: شایسته است سنت حسنه گستراندن سفره‌های غدیری در کشور الگوبرداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیر که با حضور مدیران و مسئولان نهادهای مختلف استانی برگزار شد، اظهار کرد: همه باید بکوشیم مراسم این ایام باشکوه و رونق ویژه‌ای برگزار شود.

وی با اشاره به حرکت کاروان شادی عید غدیر در مرکز خراسان شمالی، افزود: خوشبختانه برنامه کاروان شادی غدیر در استان جا افتاده و امسال هم این کاروان هم‌زمان با روز عید از میدان شهید حرکت کرده و به پارک شهر ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ویژه‌برنامه کاروان شادی غدیر در بجنورد دو سال است که از شبکه‌های ملی پخش می‌شود، ادامه داد: باید در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش پیاده‌روی و کاروان شادی همت بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه پهن کردن سفره غدیر هم‌زمان با دهه امامت و ولایت، افزود: این سنت چند سالی است در خراسان شمالی اجرایی شده و خانواده‌ها در این دهه دوست‌داشتنی‌های امام علی (ع) را بر سر سفره می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه شایسته است سنت حسنه گستراندن سفره‌های غدیری در کشور الگوبرداری شود، اضافه کرد: برپایی سفره غدیر و گذاشتن اطعمه و موارد مطلوب امام علی (ع) در آن می‌تواند نقش فراوانی در ترویج بیش از پیش فرهنگ غدیر در جامعه داشته باشد.

وی اظهار کرد: امسال بر اساس برنامه طرح و برگه‌های مربوط به سفره‌های غدیر بین نمازگزاران جمعه در استان تقسیم می‌شود تا غدیر بیش از گذشته به داخل خانواده‌ها برود و اهل خانواده نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه همچنین امسال باید بحث مباهله را به‌صورت ویژه در دستور کار داشته باشیم، افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر امسال همایشی را در مورد مباهله برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در استان‌ها هم به این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مباهله افتخار اسلام در مقابل مابقی ادیان است، اضافه کرد: شایسته است در این زمینه همایش محوری در استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: پایه برگزاری این همایش را حوزه علمیه بر عهده می‌گیرد؛ اما انتظار می‌رود همه نهادها به این مورد ورود کرده و همایش مزبور با حضور سخنران کشوری و به‌صورت شایسته برگزار شود.

وی با بیان اینکه مباهله افتخار اسلام است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه برای برگزاری این همایش اعلام آمادگی می‌کند؛ اما از سایر نهادها هم انتظار همکاری در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم در تمام شئون زندگی خود غدیری زندگی کرده و خادم غدیر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha