شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز طرح میثاق طلبگی از فردا به مدت هشت روز در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با بیان این که طرح میثاق طلبگی از فردا به مدت هشت روز در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر آغاز خواهد شد، گفت: در این دوره هشتاد نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران حضور دارند.

وی با بیان این که از امروز کار پذیرش طلاب شرکت کننده در این دوره آغاز شده است، افزود: این مراسم صبح فردا با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی، برگزاری دوره میثاق طلبگی را فرصت مناسبی برای شناخت طلاب از فضای حوزه های علمیه دانست و گفت: علاوه بر این رفتار و اخلاق طلاب جدید الورود در این دوره هشت روزه از سوی اساتید و مربیان دوره رصد و بررسی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت طلبه از فضای حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: عدم شناخت مناسب طلاب از حوزه علمیه ممکن او را در مسیر تحصیل با مشکلاتی مواجه سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر چه سطح شناخت طلاب از فضای حوزه بیشتر باشد از موفقیت بالاتری برخوردار خواهد شد، بیان داشت: در این دوره یک شناخت مناسبی برای دو طرف جهت ورود به فضای علمی مدارس علمیه در سال تحصیلی جدید ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های این دوره هشت روزه اشاره کرد و گفت: برگزاری دروس اخلاق با حضور اساتید مجرب و برجسته و تشکیل حلقه های معرفتی از جمله برنامه های مهم این دوره است.

وی با بیان این که همچنین سه کتاب اخلاق طلبگی، رسم طلبگی و نظام آموزشی طلبگی نیز در این دوره تدریس خواهد شد، بیان داشت: هدف ما در این دوره بالا بردن شناخت یک طلبه از فضای کلی حوزه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حلقه های تربیتی در این دوره با حضور ده نفر از طلاب و یک سر حلقه تشکیل می شود، گفت: در این حلقه ها به سؤالات، شبهات و همچنین مسائل کلی مربوط به حوزه از سوی سرحلقه ها پاسخ داده خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب پس از موفقیت در این دوره جهت تحصیل به مدارس علمیه معرفی خواهند شد، افزود: در دوره های قبل میثاق طلبگی برخی از طلاب به دلایل مختلفی از ادامه تحصیل در مدارس علمیه محروم شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha