جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از مهم ترین فضیلت‌های اهل‌بیت(ع) نزول آیه مباهله در شأن این بزرگواران است، گفت: تبلیغ و ترویج مباهله بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س)،‌ بیان کرد: تعبیرهای بسیار زیبا و بلندی در روایات برای ذکر صلوات وارد شده است و یکی از این تعبیرها این است؛ افرادی که مداومت بر ذکر صلوات می‌کنند با اول شخص عالم، پیامبر اکرم(ص) محشور خواهند شد، چون افراد برای حضرت دعا می‌کنند و به یاد ایشان هستند، همین یاد، دعا و محبت وسیله انضمام و محشورشدن آن‌ها با رسول خدا(ص) می‌شود.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در فضیلت صلوات می‌فرمایند «نزدیک‌ترین و سزاوارترین افراد در روز قیامت نسبت به من،‌ کسانی هستند که در دنیا بسیار صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضائل و مناقب اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فضیلت‌های اهل‌بیت(ع) نزول آیه مباهله در شأن این بزرگواران است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) در ادامه به اطلاعیه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع معظم تقلید جهان شیعه درباره مباهله و ضرورت تبلیغ و ترویج این مناسب اشاره کرد و افزود: به تعبیر این مرجع تقلید، عید مباهله باید مثل عید غدیر برگزار شود.

وی با تشریح جریان مباهله برای زوار و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، این روز را یکی از بهترین روزهای پرداخت صدقه و انفاق عنوان کرد و افزود: اگر انفاق در جامعه اسلامی به درستی انجام شود، فقیری باقی نمی‌ماند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha