چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مباهله

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با اشاره به لزوم تبیین روز مباهله گفت:یکی از نکاتی که درزمینهٔ مباهله باید موردتوجه باشد این است که مباهله درس فداکاری است و آن فدا کردن عزیزترین افراد درراه دین خدا است.

حجت الاسلام ابوالقاسم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت:بزرگ‌ترین درس مباهله، فدا کردن عزیزترین افراد برای دین اسلام است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت مباهله افزود:مباهله یکی از روزهای ماندگار در تاریخ بشریت است که درس‌های زیادی برای ما دارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر در آن زمان در مدینه پیامبر اکرم صلی‌الله علیه واله، در برابر لجاجت مسیحیان نجران سختی‌های زیادی را متحمل شدند به خاطر این بود که در برابر کلام منطقی حضرت زیر بار حق نرفته و از در لجبازی وارد شدند و درنهایت کار به مباهله کشید.

حجت الاسلام حسنی با تأکید بر اینکه آنچه روز مباهله را ماندگار کرده درس‌ها و پیام‌های آن است،گفت:نخست اینکه پیامبر(ص) در همان لحظه مباهله نکرد و آن را برای زمان دیگری موکول کرد چراکه جبهه باطل با تمام قوای خود وارد صحنه شود و از طرفی حضرت رسول اکرم(ص) از این طریق مقام و جایگاه اهل‌بیت(ع) خود را معرفی کند.

وی تصریح کرد: مباهله یک سنت ماندگار است که هر یک از افراد از جبهه حق می‌توانند در برابر لجاجت‌های جبهه باطل از در مباهله وارد شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم تبیین روز مباهله خاطرنشان کرد:یکی از نکاتی که درزمینهٔ مباهله باید موردتوجه باشد این است که مباهله درس فداکاری است و آن فدا کردن عزیزترین افراد درراه دین خدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha