شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در موسسه فقهی امام حسین(ع)
حجت الاسلام شاکری فر

حوزه/ مهمترین هنر دفاع مقدس این بود که دین را به میدان بیاورد و به عنوان الگو معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین  شاکری فر پیش از ظهر امروز در مراسمی که با موضوع عوامل رمز پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس در مدرسه فقهی امام حسین(ع) در قم برگزار شد، با بیان این که رمز موفقیت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس به دلیل باور و اعتقاد جوانان این سرزمین بوده است، گفت: اعتقاد و ایمان و خود باوری باعث شد که ایران اسلامی با دست خالی به مقابله با دشمن بعثی تا دندان مسلح برود و پیروز شود.

رئیس مجمع آزادگان روحانی کشور با بیان این که مهمترین هنر دفاع مقدس این بود که دین را به میدان بیاورد و به عنوان الگو معرفی کند، ادامه داد: در خط مقدم جبهه طلبه رزمنده در کنار سایر جوانان رزمنده قرار می گرفت و  درکنار رزم با دشمن، به تبیین و معرفت افزایی  می پرداخت.

این استاد حوزه با بیان این که جامعه فعلی ازعدم توجه و معرفت به دین و مقدسات رنج می برد در حالی که توجه به همین عنصر موجب موفقیت کشور در برابر دشمن بعثی شد، اظهار داشت: مهمتر از تفقه و معرفت در دین، عمل به اعمال صالح و ارزش های دینی است.

وی بیان کرد: عمل صالح به این معنا است که رئیس، مدیر و فرمانده جنگ خود را فدای دین، اسلام و انقلاب و مردم کند و به فکر منافع و تجمل گرایی نباشد، در حالی که امروز مسئولین و مدیران به این مسائل توجهی ندارند که اگر داشتند، اوضاع فعلی به مراتب بهتر از گذشته بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری فر گفت: عمل صالح این است که فرماندهان میدان نبرد و مدیران به برنامه های دینی عمل کنند و به مردم توجه داشته باشند و نیازهای دین و اسلام و مردم بر نیازهای خود ترجیح دهند. جامعه نیازمند این نوع تحول است.

رئیس مجمع آزادگان روحانی کشور افزود: در دفاع مقدس همه تواصو بالحق بودند و از خود گذشتگی داشتند، کسی اهل گناه و جمع کردن قنائم جنگی و توجه به خود نبود؛ از فرمانده گرفته تا بسیجی به فکر جامعه، توجه به امر ولی خدا و توجه به نیازهای جامعه و رسیدن به رضایت خدا با عمل به دین بودند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha