جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: مرکز خدمات یک سازمان معرفتی است و از رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه حمایت می‌کند، مرکز خدمات تلاش می کند مبلّغ نقش خودش را در این فضای جنگ فرهنگی به خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام و المسلمین ربانی صبح امروز در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن تبریک ولادت با سعادت امام باقر(ع) و گرامیداشت ایام دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از مظاهر اعجاز الهی بود؛ عده‌ای از عزیزان ما در این دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا این میراث به دست ما برسد.

وی بیان کرد: این میراث امروز به دست ما رسیده است و امیدواریم حافظان و پاسداران خوبی برای این اعجاز الهی باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ ۖ؛ ای اهل ایمان، یاد آرید نعمت خدا را بر خود آن گاه که گروهی همّت گماشتند که بر شما دست یابند و خدا دست (ستم) آنها را از شما کوتاه کرد.»

وی تصریح کرد: خداوند ما را پیروز کرد و تأکید می‌کند که نباید فراموش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن خیر مقدم به مدیران حاضر در همایش گفت: تلاش‌ها و زحمات شما باعث شده است بخشی از وظایفمان را انجام دهیم و امیدوارم خداوند این زحمات شما را قبول کند و برای ما صدقه جاریه و مایه عزت نزد رسول الله(ص) باشد.

وی عنوان کرد: وقتی خدمت مراجع معظم می‌رسیم از کار خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون به عظمت یاد می‌کنند و حتی یکی از مراجع فرمودند که خدمت به سربازان امام زمان علیه‌السلام است، از افضل قربات است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه دهم مهر ماه سال 70 مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد گفت: 28 سال از تأسیس مرکز گذشته است و بحمدالله روز به روز این نهاد بالنده‌تر شده است.

وی افزود: گرامیداشت گاهی لفظی است و گاهی عملی و اگر بخواهیم این روز را گرامی بداریم باید ببینیم در عمل در نسبت سنجی با شرایطمان و متناسب با شرایط و زمان چقدر موفق بوده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم به شما آفرین می‌گوییم ولی وقتی به آینده نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنوز خیلی فاصله داریم.

وی با اشاره به شعار سال کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری شعار «رونق تولید» را برای امسال انتخاب کردند و شعار سال مرکز خدمات نیز با عنوان «بهسازی خدمات و ارتقای توانمندسازی جامعه هدف» بر اساس شعار سال کشور انتخاب شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه هر دو شعار باید سرلوحه کار ما باشد گفت: مهم‌ترین مسئله امروز کشور ما آن چیزی است که مقام معظم رهبری تعیین کردند و نباید با این  موضوع ، شعاری برخورد کنیم بلکه باید به‌عنوان راهبرد اصلی در همه ابعاد کاری ما تجلی پیدا کند.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های سازمانی باید بر این دو محور حرکت کند و باید بررسی کنیم چه مقدار توانسته‌ایم از نظر کمی و کیفی به خدمات بهبود ببخشیم و همچنین چه مقدار در توانمندسازی خانواده که در ذیل رونق تولید است موفق بوده‌ایم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: اگر خانواده‌ها تلاش کنند هنری را یاد بگیرند و حداقل بتوانند برخی از هزینه‌های زندگی را کم کنند خدمتی شده است.

وی تصریح کرد: از سال 95 این مأموریت به فعالیت‌های مرکز خدمات اضافه شد که بتوانیم توانمندسازی معیشتی خانواده‌ها را تقویت کنیم تا بتوانند خدمتی را به خانواده‌هایشان داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ما نباید تصور کنیم که مرکزی هستیم که تنها خدمت ارائه می کنیم، بلکه نقش شما خیلی بالاتر از این است؛ مرکز خدمات یک سازمان معرفتی است و از مأموریت روحانیت و حوزه‌های علمیه حمایت می‌کند، شما کاری می‌کنید که مبلغ نقش خودش را در این فضای جنگ فرهنگی به خوبی انجام دهد.

وی بیان کرد: ما حقیقتاً در یک جنگ فرهنگی هستیم و نقش شما در مقابله با هجمه‌های دشمن بسیار پررنگ است. اگر استادی بخواهد به‌خوبی تدریس کنید بخشی از آن به همت شما بستگی دارد؛ شما می‌توانید تأثیرگذار باشید تا طلاب رسالت خود را بهتر انجام دهندو یک دغدغه از او کم شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: نقش ما نقش پشتیبانی کننده است مانند جبهه‌ای که سربازان باید پشتیبانی شوند و اگر این حمایت نباشد سرباز نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی انجام دهد؛ سستی ما ممکن است به این جبهه ضربه بزند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha