جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز موکب

حوزه/ هنوز امام جماعت به رکعت اول نرسیده که زائرین درحالی که وضو گرفته‌اند و آماده پیوستن به صفوف نماز جماعت هستند، با حسینیه‌ای مملو از جمعیت بهم فشرده مواجهه می‌شوند. همه این‌ها درحالی‌ست که به گفته مسئولان، حسینیه چیزی بالغ بر چند هزار نفر نمازگزار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هرچه به اربعین حسینی(ع) نزدیک‌تر می‌شویم، شور زائرین و خادمین اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

حالا دیگر موکب‌ها در کنار هم برپا شده‌اند و دیگر سخت است بتوان فضایی خالی بین‌شان پیدا کرد از طرف دیگر هر ساعت بر جمعیت حاضر در مسیر پیاده‌روی افزوده می‌شود و این یعنی پیش‌بینی‌ها درباره افزایش چشم‌گیر و پرشور زائران پیاده‌روی در سال جاری، به سمت تحقق پیش می‌رود. یکی از بزرگرترین جلوه‌های این شور همراه با شعور، نماز جماعت‌های این روزهای موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عمود ۱۰۸۰ است.

به محض شنیده شدن صوت زیبای اذان خادمان بخش تشریفات موکب، بلافاصله فعالیت ایستگاه‌های صلواتی متوقف و صف‌های نماز جماعت در حسینیه موکب تشکیل می‌شود.

هنوز امام جماعت به رکعت اول نرسیده که زائرین درحالی که وضو گرفته‌اند و آماده پیوستن به صفوف نماز جماعت هستند، با حسینیه‌ای مملو از جمعیت بهم فشرده مواجهه می‌شوند. همه این‌ها درحالی‌ست که به گفته مسئولان، حسینیه چیزی بالغ بر چند هزار نفر نمازگزار دارد.

خدام واحد اسکان که پیش‌بینی این اتفاق را کرده‌اند بلافاصله موکت‌های از قبل تعبیه شده را در حیاط موکب پهن کرده و بدین ترتیب موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یکپارچه صحنه نماز جماعت اول وقت می‌شود که به‌نوعی تداعی کننده نمازهای جماعت صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر کریمه‌اهل بیت(ع) است.

این صحنه به حدی جذاب و زیبا است که اندک زائرین درحال پیاده‌روی به محض دیدن حیاط مملو از نمازگزار موکب، به جمع نمازگزاران می‌پیوندند و این موکب را نیز همچون رواقی از حرم مطهر می‌بینند.

بعد از اتمام نماز جماعت، خدام واحدهای ایستگاه صلواتی، نانوایی و شیرینی‌پزی نخستین نفراتی هستند که از میان صفوف برخاسته و به ارائه خدمت خویش ادامه می‌دهند. بوی نان تازه نانوایان در محوطه موکب پیچده، اندکی بعد شیرینی‌پزها کیک‌های یزدی‌شان را رو کرده و بچه‌های ایستگاه صلواتی نیز با شربت‌های خنک نعنای‌شان خاطره نماز جماعتی ماندگار و شیرین را برای زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی در موکب حرم حضرت معصومه  سلام الله علیها به یادگار می‌گذارند.

حالا با بیشتر شدن جمعیت زائران، صحنه‌هایی از این دست، فراوان در این موکب اتفاق خواهد افتاد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha