جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ضرغامی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از ۲۲ بهمن و تسخیر لانه جاسوسی که حضرت امام از آن به انقلاب دوم تعبیر کردند، ۹ دی انقلاب سوم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه هم‌اندیشی برگزاری مراسم یوم‌الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، که امروز یکشنبه سوم آذر ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان دستگاه ها، ارگان ها، نهادها در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  برگزار شد، اظهار داشت: امروز زمان اقناع و انتخاب است، چراکه امروز صدها حرف زده می شود که یکی از حرف ها، حرف نظام است، بنابراین ما باید آنقدر مستدل باشیم، تا بتوانیم به شبهات و پرسش های مردم پاسخ دهیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از آقایان در حوزه، اطلاعات کمی دارند و نمی‌توانند پاسخ روشنی به شبهاتی بدهند که همین امر سبب می شود که شبهات زیاد شود.

ضرغامی بیان کرد: فیلم های بسیاری از اغتشاشات منتشر شد که بخشی از آن مربوط به تعرض به دفتر امام جمعه بود، اما شما ائمه جمعه محترم نباید ناراحت شوید چرا که ارزشتان بسیار والاست و اگر به شما تعرض نمیشد و به بخش دیگر تعرض می‌شد، باید به شما بر می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی کاملا یک حرکت خودجوش مبتنی بر بصیرت، زمان شناسی، و آگاهی مردم بود.

ضرغامی اظهار داشت: از سال ۸۸ تا سال ۹۸، ۱۰ سال گذشت یعنی یک دهه از حادثه بزرگ و تاریخی انقلاب اسلامی. قاعدتاً در این دهه خوب است که یک بار دیگر خود حادثه، حرکت مردم و همه تجربیاتمان را مرور کنیم تا سال‌های پیش‌رو را با تجربه بیشتر و کارنامه بهتر پشت‌سر هم بگذاریم.

وی افزود: ۹ دی، انقلاب سوم است یعنی بعد از ۲۲ بهمن و تسخیر لانه جاسوسی که حضرت امام به انقلاب دوم تعبیر کردند، انقلاب سوم به شمار می‌رود. همچنین ۹ دی ماه نقطه عطف مبارزات تاریخ انقلاب اسلامی است.  

ضرغامی بیان کرد: ۹ دی از چند جهت اهمیت دارد که در تحلیل‌ها، حرف‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید به این بخش توجه کنیم.  

وی افزود: ما برای ۲۲ بهمن هر ساله برنامه‌ریزی می‌کنیم علی‌رغم اینکه مردم برای این حضور علاقه‌مندند و انقلاب‌شان را دوست دارند اما به هر حال این برنامه‌ریزی‌ها و تدارکات انجام می‌شود. برای روز قدس هم شاهد چنین تدارکاتی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس از سال ۸۸ که یکی از مسؤولان به روسیه سفر کرده بود از مقامات بلند پایه روسیه به او گفت که از این توان مردمی شما تعجب می‌کنم که پس از سال‌ها انقلاب و با مشکلات بسیار و با این حجم تبلیغات دشمن همچنان در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. چنین مردمی را در هیچ کجای دنیا سراغ ندارم.

ضرغامی ادامه داد: مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند و هر مسؤولی که بدانند کار نمی‌کند را کنار می‌گذارند، برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۹ دی شاید تدارکاتی دیده شد اما اتفاقی بود که مردم خودشان پس از عصر عاشورا احساس نیاز کردند که وارد صحنه شوند و علیه فتنه‌گران اعلام برائت کنند.  

وی بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسیار زمان‌شناس بود و دقیق تشخیص داد و در آن زمان با صدا و سیما مشورت کرد و ما تنها یک اعلام کردیم اما شاهد سیل جمعیتی از مردم بودیم که در برابر فتنه‌گران اعلام برائت کردند. این به معنای واقعی یک حرکت خودجوش و فراگیر ملی که در هیچ عصری شاهد نبودیم.  

ضرغامی افزود: در حماسه مردم همه مردم و با همه گرایش‌ها در حماسه ۹ دی شرکت کردند و هیچ جریان و جناحی دخالت نداشت و به معنای واقعی و خودجوش و فراگیر بود که مبتنی بر بصیرت، زمان‌شناسی و آگاهی مردم بود.

وی ادامه داد: مشکل ما در فتنه ۸۸ همراهی برخی از خواص بود که در مقاطعی گروه مرجع مردم را تشکیل می‌دادند و مردم هم به آنها اعتقاد داشتند. برخی خواص به دلیل مسائل فردی بر مردم بسیار تأثیرگذار بود و در انحراف جامعه نقش داشت که همین اندازه بسیاری از کسانی که سودای آسیب زدن به انقلاب را هم داشتند در این قضیه سهم داشتند و مقام معظم رهبری هم بارها بر این موضوع تأکید داشتند که مراقب باشیم.

ضرغامی اظهار داشت:‌ در آن دوره به دلیل آنکه سریالی درباره دختر چشم آبی که از شبکه سحر پخش شد و به ما اعلام کردند بخشی از سریال چون خشونت دارد، باید شبکه سحر را از ماهواره حذف کنید. در واقع نه تنها این اخطار نبود، بلکه می خواستند یکی از شبکه های ما را حذف کنند. ما پیش از آنکه شبکه سحر را حذف کنند، این شبکه را از ماهواره حذف کردیم.

وی ادامه داد: در نامه ای که برای دبیرکل سازمان ملل نوشتم این بود که شما به یک سریال اینچنین حساسیت نشان می دهید، در حالی که شما در برنامه هایتان اتاق جنگ عملیات را پخش می کنید. حتی نوار ویدئویی را برایشان ارسال کردم که در آن فیلم آموزشی را پخش می کردند که چگونه افراد در مسیرهایی قرار بگیرند و خیابان ها را به آتش بکشند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ۹ دی از جمله ویژگی‌هایی دارد که به دنیا نشان داد که نظام اقتدار دارد و پابرجاست و قدرت ترمیم دارد. ما منکر آسیب ها و نقاط ضعف نیستیم اما آنقدر توانمند هستیم که آنها را آسیب شناسی کنیم و به ترمیم آن بپردازیم.

وی بیان کرد: ۹ دی پدیده منشوری چندجانبه و تعهدی است که مردم دارند و نمونه آن را در هیچ جایی نخواهیم داد. این رویداد پیام بزرگی به دنیا داشت و نظام را تقویت کرد.

ضرغامی اظهار داشت: باید با مردم روراست و صریح صحبت کرد. زمانی که در اصفهان در جمع مردم صحبت کردم از سران فتنه اسم بردم. از کارهایی که آنها کردند برای مردم توضیح دادم. باید برایم مردم صریح و روشن و مستدل صحبت کرد.

وی بیان کرد:‌ فرق ۹ دی امسال با ۱۰ سال پیش این است که امروز رسانه های دیگر آمده اند. پیام رسان ها هستند و تنها ما حرف نمی زنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:‌اگر از افراد برای سخنرانی دعوت می کنید از کسانی دعوت کنید که به درستی سوالات و شبهات را پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: در جمع مردم اصفهان گفتم در سال ۸۴ که فاصله رأی آقای کروبی و احمدی نژاد کم بود و به قول خودش اگر او چرت نمی زد رأیش درست بود و او به دور دوم می رفت، ‌ زمانی که اعتراض کرد، ‌ چون دولت اصلاحات روی کار بود و بخش اجرایی را برعهده داشتند با خنده موضوع را گذراندند و پاسخی به کروبی نداند؛ چون نهادهای قانونی کار خودشان را انجام دادند.

ضرغامی ادامه داد:‌ در سال ۸۸ فاصله رأی ها زیاد بود و حتی در محضر مقام معظم رهبری آمدند و اعلام کردند که امکان تقلب وجود ندارد و همه این مباحث اخیرا در کتابی منتشر شده است و می توانید به این صحبت ها استناد کنید.

وی بیان کرد: تقلب رمز عملیات بود. آن زمان رأی کم را بی اعتنایی کردند  اما در این حوزه چون می خواستند برخورد صورت بگیرد، با نتیجه رأی فاصله زیاد را نادیده گرفته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همه این مباحث باید استدلال شود چراکه شبهات زیاد نیست و اگر برخی شبهه ایجاد می کنند، باید همه این ها جمع بندی شود پاسخ روشن و مستدل به آن ها صورت بگیرد. یعنی کسانی که قدرت بیان دارند وارد میدان شوند و از این مطالب و مستدلات استفاده کنند تا تکلیف مردم روشن شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید صحبت ها با قدرت اقناع کنندگی بالا انجام شود و از تریبون‌هایی که شما به زحمت فراهم می کنید، استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha