دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار نخبگان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: ارتباط با مردم کار سختی نیست و لذا مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند چرا که رفع بسیاری از مشکلات با همراهی و همدلی مردم به راحتی شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، شب گذشته در دیدار با نخبگان و فعالان بسیجی که به مناسبت هفته بسیج در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد با اشاره به سؤال یکی از فعالان همدانی در زمینه مساجد، گفت: امروز حدود ۱۰ سازمان متولی امور مسجد هستند، اما برای هماهنگی بیشتر طرحی ارائه شده است تا همه این سازمان ها تحت عنوان یک سازمان جدید تشکیل و مشکلات موجود در خصوص مساجد را برطرف کنند.

وی در ادامه با تشکر از فعالیت ها و اقدامات سپاه و بسیج در برخورد با اغتشاشات، اظهار کرد: نقش برجسته و اقدام خوب بسیج در زمان اغتشاشات بر کسی پوشیده نیست و با وجود آن که هجمه‌ ها در فتنه اخیر در برخی از شهرها بسیار زیاد بود، اما با مجاهدت های شما اوضاع به خوبی کنترل شد.

امام جمعه همدان به دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی و بسیج اشاره کرد و گفت: دولت‌ های جمهوری اسلامی در طول این چهل سال اقداماتی داشته اند که امروز باید از آنها تقدیر کرد اما نباید از نکته غافل شویم که در کنار پیشرفت‌ های کشور، با مشکلاتی هم روبرو هستیم که باید در برگزاری جلسات نقد و بررسی به رفع آن ها بپردازیم.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در معرض هجمه های دشمنان و استکبار قرار ندارد اما بحمدالله نظام اسلامی توانسته است مردمی را تربیت کند که در تمام صحنه های حساس حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تشکر از سخنرانان این برنامه که به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود پرداختند، ابراز داشت: زمانی که از عدالت صحبت می کنیم،  میدان وسیعی وجود دارد، اما وقتی که وارد میدان عمل می‌ شویم، متوجه می شویم که عمل به عدالت به سادگی سخن گفتن از آن نیست.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: ارتباط با مردم کار سختی نیست و لذا مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که رفع بسیاری از مشکلات با همراهی و همدلی مردم به راحتی حل‌ شدنی است و به همین دلیل است که انبیای الهی نیز به دنبال تشکیل حکومت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه زمانی که اقتصاد تبدیل به دغدغه اول شد، فرهنگ مظلوم شد خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما این است که نسبت به نگرش‌ های حاکمیت در زمینه فرهنگ توجه جدی تر داشته باشیم و به یاد داشته باشیم که راه حل رفع مشکلات امروز کشور در انقلابی عمل کردن مسئولان و مردم می باشد و همان طور که حضرت آقا فرمودند نیازمند آتش به اختیار عمل کردن هستیم.

وی یادآور شد: راه حل از بین بردن مشکلاتی که امروز با آن در کشور مواجه هستیم، ایجاد تفکر انقلابی در مسئولان است، بنابراین امیدواریم مجلس ما به معنای واقعی کلمه انقلابی شود.

امام جمعه همدان، ایجاد الگوی مطالبه گری در جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در کشور الگوی مناسبی برای مطالبه‌ گری نداریم و به همین دلیل بسیار خوب است که مطالبه‌گری توسط بسیج صورت گیرد البته این موضوع نباید به اینکه کدام جریان سیاسی دولت را در اختیار دارد ربط داشته باشد.

وی از مسئولان خواست تا ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند و یادآور شد: برگزاری جلسات مطالبه‌گری به صورت مستمر راه مناسبی برای شنیدن حرف مردم توسط مسئولان است که می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha