پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: بسیاری از کالاها و خدمات، متأثر از قیمت بنزین نیست! البته اینکه دولت می گوید قیمت را اصلا بالا نبرید، درست نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: از کسبه، تجار و صاحبان خدمات می خواهیم جز از سر اضطرار، قیمت ها را بالا نبرند. بسیاری از کالاها و خدمات، متأثر از قیمت بنزین نیست، البته اینکه دولت می گوید قیمت را اصلا بالا نبرید، این درست نیست.

وی افزود: اگر به یک راننده ولو به طور کامل بنزین سهمیه ای دهند، باز هم پانصد تومان قیمت بالا رفته است و او چاره ای ندارد جز اینکه خدمات خود را با همان قیمت تنظیم کند، اما عده ای ارتفاع قیمت بنزین را بهانه می کنند و قیمت را به صورت دلبخواهی بالا می برند و یا اگر کالا و خدمات کسی متوقف بر بنزین نیست او هم بالا می برد.

وی ادامه داد: همه بدانند ما به این کشور و به این ملت دِین ملی و دینی و تاریخی داریم، ضربه به ملت در حساس ترین مقطع که کشور در صدد خارج کردن خود از یوغ تاریخی استعمار و قدرت های اهریمنی است، یک خباثت بزرگ حساب می شود و همه بدانند که فرصت گران کردن، یک امتحان سخت الهی است و روزی خداوند از آن سؤال خواهد کرد.

وی ادامه داد و گفت: در روایت است «فَأعِدّ لَهُ جَواباً» و رسول خدا پیامبر رحمت نفرین کرده بر کسی که امت او را در مشقت قرار دهد و بلکه فرموده هرکس گران نکند ولی آرزوی گرانی کند، عمل چهل ساله او خبط می شود.

وی با اشاره به راهپیمایی اخیر در تهران گفت: راهپیمایی های اخیر مخصوصاً راهپیمایی دوشنبه تهران با تمام راهپیمایی ها فرق دارد. در ۲۲ بهمن مردم در حالت عادی سیل آسا در خیابان ها اجتماع می کنند اما راهپیمایی های اخیر بعد از سوء تدبیر دولت و بعد از فشار سخت اقتصادی بر مردم بود. به همین جهت این راهپیمایی مطلب بسیار بزرگی را نشان می دهد و آن اینکه بصیرت ملت ما در تشخیص و دفاع از منافع ملی و مصالح کلان و جدا کردن آن از مطالبات به حق به اوج رسیده و کشور بیمه شده است و باید گفت «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» (مائده 3). به همین جهت رهبر معظم انقلاب درباره این راهپیمایی ها تعبیری را آوردند که درباره ی هیچ راهپیمایی بیان نکرده بودند. حضرت آقا فرمودند "تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می کنم".

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عاملی گفت: توجه شود این اجتماعات عظیم در برابر یک جنگ روانی بی‌نظیر دشمن بود. ملت ما در یک جنگ نرم رسانه‌ای و روانی که امپراتوری رسانه های غرب آن را هدایت می کرد پیروز شد و آن ها دست خالی برگشتند. صد و شصت کانال ماهواره ای و هزاران پایگاه اینترنتی همه شکست خوردند. «وَرَدَّ اللَّـهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیْظِهِمْ لَمْ یَنَالُوا خَیْرًا وَکَفَی اللَّـهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّـهُ قَوِیًّا عَزِیزًا» (احزاب 25) عصبانیت آنها بعد از بصیرت ملت فوران می کند.

خطیب جمعه اردبیل با تبیین کارشناسی های صورت گرفته توسط دشمن در راستای جنگ روانی عنوان کرد: جنگ روانی معاصر آن چنان قوی، حساب شده، کارشناسی شده و عقبه دار است که وارد هر کشوری می شود ملت آن کشور را در مسیر خلاف مصالح و منافع ملی آن کشور به حرکت در می آورد. یک جنگ روانی آنها این است که اقلیت را به جای اکثریت نشان دهند. ملت عراق محال است که به کنسولگری ایران صدمه بزنند. طرفداران ابوبکر بغدادی، ابو مصعب زرقاوی و زهران علّوش نقاب به سرشان می کنند و به کنسولگری ایران صدمه می زنند از آن طرف آمریکا وانمود می کند که ملت عراق این کار را کرده است. ملت عراق کاملا می دانند که تمام مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست.

وی گفت:آمریکا با صراحت می گوید برای نفت وارد عراق شده ام و آنها باید نفت را در اختیار ما بگذارند! آنها خودشان صدام را تحریک وبه کویت حمله کردند سپس با همان بهانه به عراق وارد شدند و دو میلیون جمعیت جان خود را از دست داد. اسناد نشان می دهد که سفیر آمریکا به صدام گفت اگر به کویت حمله کنی ما مخالف نیستیم. از آن طرف به کویت گفت اگر درصد خاصی از نفت خود را به آمریکا اختصاص دهی ما صدام را بیرون می کنیم. جنگ هشت سال با ایران را نیز آمریکا به عراق تحمیل کرد و خسارت های فوق العاده و غیرقابل جبران به عراق و ایران وارد شد. وزیر دفاع آمریکا بعد از پیروزی انقلاب وارد بغداد شد و به صدام دستور حمله داد. آمریکا این همه جنایت در عراق کرده و حالا آزادانه و بدون اجازه وارد عراق می شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حمله به کنسولگری ایران اذعان کرد: داعش تا پشت دروازه های بغداد رسیده بود و بلکه تا جلولا (45کیلومتری مرز ایران) آمده بود و اگر ایران مانع نمی شد، الان عراق کاملا دست داعش بود. داعش هزار و هفتصد جوان خلبان را در پایگاه اسپایکر با دستور اسرائیل و آمریکا مظلومانه و وحشیانه کشت تا عراق نیروی هوایی نداشته باشد و تا حال پانصد دانشمند عراقی را ترور کرده اند تا عراق، آینده علمی نداشته باشد. داعش تا پشت دروازه های بغداد رسیده بود و اگر ایران وارد نمی شد عراق کلا به دست وحشی ترین گروه تروریست تاریخ سقوط می کرد. همه این ها را عراقی می دانند. محال است عراقی علیه ایران شعار بدهد. شعار علیه ایران یا حمله به کنسولگری، ظهور دلارهای عربستان و برنامه های سیا و موساد است.

وی با اشاره به سخنان یک نویسنده و محقق عرب تصریح کرد: یک نویسنده و محقق عرب می گوید: تمام آنچه در خاورمیانه می گذرد فیلم آمریکایی است. سردمداران کشورهای عربی به مثابه مهره هایی روی صفحه شطرنج هستند. این آمریکاست که آنها را هر طور که دلش بخواهد حرکت می‌دهد. آنها مالک هیچ اراده ای از خودشان نیستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عاملی در خاتمه گفت: آمریکا و ائتلاف آمریکایی بدانند که زمان تهدید و فشار گذشته و ملت ایران هیچوقت در دست آنها مهره روی صفحه شطرنج نخواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha