شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تلبس

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع) به دست مبارک حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید دروس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، علما، فضلا و روحانیت معظم این حوزه مبارکه برگزار شد.

حجت الاسلام واعظ شهیدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در این مراسم با بیان این که بیش از ۳۰ سال از تاسیس این مدرسه می گذرد و از اول بنا و تاسیس، جزء مدارس تاثیرگذار در مشهد بوده است، گفت: این مدرسه در طول سالیان طلاب فاضل، مستعد و توانمندی را تحویل نظم مقدس اسلامی داده است.

وی با اشاره به مراحل ساخت مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تصریح کرد: یک سوم پروژه ساختمان مدرسه به اتمام رسیده و فعالیت در آن نیز آغاز شده است، ابراز کرد: با امکانات در دسترس، هم اکنون در خدمت ۱۱۰ نفر از طلاب سطح ۲ و ۳ هستیم که به علم آموزی در این مرکز کهن می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با بیان این که در کنار برنامه علم آموزی طلاب که وظیفه و رسالت اصلی آنان می باشد، در حال حاضر طلاب سطح ۲ و ۳ مشغول خدمت رسانی در جامعه بوده و منشا برکات هستند، عنوان کرد: سعی و تلاش مسئولین مدرسه و اساتید معزز، بر این بوده است تا طلاب ضمن پیگیری مساله علم آموزی، به فراگیری آنچه موردنیاز جامعه است بپردازند و مومنین و برادران ایمانی خود را نیز یاری کنند.

حجت الاسلام واعظ شهیدی ادامه داد: طلاب عزیزی که ملبس به لباس روحانیت خواهند شد، همه مشغول به همین خدمت رسانی در جامعه هستند همانطور که در طول چندماه گذشته نیز در حادثه سیل غرب کشور طلاب عزیز این مدرسه همراه با دیگر حوزویان و عموم مردم خدمت رسانی خود را پرشور دنبال کردند.

وی با بیان این که علاوه بر این، طلاب مدرسه فعالیت جهادی در اربعین و دهه آخر صفر نیز داشتند، تصریح کرد: این حرکت های جهادی مدرسه ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در مسیری که مقام معظم رهبری بدان تاکید فراوانی نموده اند یعنی بحث خدمتگزاری به مردم و جامعه دینی به عنوان رسالت اصلی طلاب ایفا نقش بنماییم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha