جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران همدان گفت: بزرگانی مانند آیت‌الله تألهی و علامه حلی مصداق «انما یخشی الله من عباده العلماء» هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمدحسن فاضلیان،  در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی و جشنواره داخلی آیت الله شیخ محمدهادی تألهی اظهار کرد: امسال 119سال از ولادت آیت‌الله تألهی می‌گذرد و بیست‌وسومین سالروز رحلت این عالم فقیه و متخلق است که در 96 سالگی بدرود حیات گفت و همزمان با سالروز رحلت ایشان کنگره ملی در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم در سوره فاطر فرموده است: إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ؛ بزرگانی مانند آیت‌الله تألهی و علامه حلی مصداق این آیه هستند و برگزاری جشنواره به نام ایشان فرصتی است برای تأمل در سیره زندگی این عالم که بسیاری از افراد که شرح حال بزرگان را می‌نویسند، درباره شخصیت علامه حلی گفته‌اند که ما نمی‌توانیم!

حجت‌الاسلام فاضلیان عنوان کرد: ترس از خداوند یا به تعبیر بهتر که قرآن کریم بدان اشاره کرده است (انما یخشی الله من عباده العلماء) خشیت از خدا، حاصل علم و معرفت انسان نسبت به درک عظمت خدای متعال از طریق تفکر در عظمت هستی و بی نهایت بودن آن و همچنین درک قدرت و علم و سیطره او بر انسان و جهان حاصل می شود. در آیه فوق خدای متعال می فرماید: تنها اهل علم و معرفت از خدای متعال خشیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با بیان اینکه باید من عباده العلما باشیم نه عباده مقام و جاه،  خاطرنشان کرد: ایشان دارای شخصیت بسیار بالایی است فردی که به قرب الهی می‌رسد خشیت پیدا می‌کند و علامه حلی به مقام قرب و انس الهی رسیده که در اثر معرفت محبت و در اثر محبت به اطاعت رسید  و آخرین مقام فنا فی الله است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha