شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گفتگو با مسلمانان بوستون که درمانگاه بهداشت رمانی افتتاح کردند

حوزه/ دو جوان مسلمان داروساز در شهر بوستون در ایالت ماساچوست، درمانگاه بهداشت و روان خیریه ای را برای جامعه اسلامی راه اندازی کرده و دو عنصر معنویت و شیوه های روان درمانی مرسوم را برای درمان بیماران استفاده کرده اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در شهر بزرگ بوستون نزدیک به راکسبری در ایالت ماساچوست آمریکا دو مرد مسلمان تصمیم گرفتند با راه اندازی یک درمانگاه بهداشت و روان به جامعه اسلامی کمک کنند.

محمد عبداللهی و عبدی فتاح احمد ،  در ژاونیه سال 2019 با هم همکاری کردند و این درمانگاه را به منظور کمک به سلامت روان بیماران مسلمان از طریق ترویج معنویت و رهایی اجتماعی در فضای غرب افتتاح کردند.

محمد عبداللهی در 13 سال گذشته در بوستون زندگی کرده است. وی و شریکش احمد هر دو فارغ التحصیل کالج داروسازی ماساچوست در بوستون هستند که در آنجا دکترای داروسازی به دست آورده اند.

عبداللهی در گفتگو با خبرنگاران گفت:  من به مدت 10 سال به عنوان مدیر مدرسه در انجمن های اسلامی فرهنگسرای بوستون خدمت کردم. در همین حال ، شریک من ، احمد ، به جامعه مسلمانان در لوئیزویل  در مین خدمت می کرد.

وی گفت: ما به معنای واقعی کلمه در جامعه مسلمان حضور داشتیم. از آنجایی که ما به عنوان آموزگار اسلامی در تعامل با مسلمانان بودیم ، جوانان مسلمان در صورت بروز هرگونه رنج و سختی به ما مراجعه می کردند. ما به طور منظم در بسیاری از زمینه ها مشابه کار اجتماعی فعالیت می کردیم.

عبداللهی افزود: متأسفانه بسیاری از معضلات در جامعه نتیجه مستقیمی از مواد مخدر بوده است. من متوجه شدم که بسیاری از خانواده ها به دلیل اختلالات روحی ، روزهای سختی را پشت سر می گذارند. بنابراین می خواستم کاری در این باره انجام دهم.

 وی در این باره گفت: در بیمارستانی در بوستون ، در حالی که وی به بخش پناهندگان و آسیب روانی مراجعه می کردم ، بسیاری از مقامات و سازمان های دولتی حضور داشتند. ما درمورد خشونت ناشی از افسردگی صحبت می کردیم. چیزی که آنها در این جلسه گفتند ، من را به هسته اصلی رساند. این بود  که چگونه می توانیم پیش از آنکه جوانان به دام بدی ها بیافتند به آنان کمک کنیم؟

به این ترتیب دو داروساز مسلمان تصمیم گرفتند در قلب بوستون درمانگاهی راه اندازی کنند که از 19 سپتامبر تاکنون توجه زیادی به خود جلب کرده است. این درمانگاه خیریه خدمات رفتار درمانی و بهداشت رمانی را به بیماران هدیه می دهد و هدف آن افراد محروم و جوانان آسیب دیده می باشد. که از طریق فراهم آوردن مهارت های لازم از طریق مشاوره، کلاس های آموزش مهارت های اجتماعی، انگیزه و مشارکتی به معالجه ناهنجاری ها می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha