پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: قرآن آمده ما را از فقر روحی به غنای روحی، فکری و عقلی رسانده و به ما را رشد بدهد تا به قله‌های بلند انسانیت دست پیدا کنیم؛ ازاین‌رو کسی که با قرآن ارتباط دارد دچار فقر معنویت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، ضمن تأکید بر اهتمام ویژه متولیان بخش فرهنگ بر برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: قرآن برای غنی‌سازی انسان‌ها آمده است.

وی افزود: ما انسان‌ها به دنبال رشد و بالندگی هستیم و یکی از مواردی که در نهج‌البلاغه برای غنی‌سازی انسان‌ها مطرح شده انس با قرآن، خواندن قرآن و تدبر در آن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند؛ هیچ‌کس در محضر قرآن ننشست مگر اینکه روحش غنی شود و هیچ‌کس از محضر قرآن دور نشد مگر اینکه گرفتار فقر معنویت شد و هیچ‌کسی در محضر قرآن نمی‌نشیند مگر اینکه بعد از جلسه قرآن احساس زیادی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس هیچ‌کس بدون قرآن وجودش غنی‌سازی نمی‌شود؛ زیرا قرآن آمده ما را از فقر روحی به غنای روحی، فکری و عقلی رسانده و به ما را رشد بدهد تا به قله‌های بلند انسانیت دست پیدا کنیم؛ ازاین‌رو کسی که با قرآن ارتباط دارد دچار فقر معنویت نمی‌شود.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۵ سوره فاطر می‌فرماید: «یا أَیهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِی الْحَمِیدُ» و تأکید می‌کند ای مردم شما همگی نیازمند به خدایید؛ تنها خداوند است که بی‌نیاز و شایسته هرگونه حمد و ستایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اگر کسی به خدا نزدیک شود فقرش کمتر و غنای روحی‌اش بیشتر می‌شود؛ زیرا انسان‌ها خلأ دارند و تنها راه از بین رفتن خلأ وجودی انسان ارتباط و نزدیکی به خدا است و نزدیک‌ترین راه برای ارتباط با خدا هم قرآن خواندن و نماز خواندن است.

وی گفت: بر این اساس یکی از مواردی که باید با آن انس داشته باشیم و در برنامه‌های شبانه‌روز خود قرار دهیم خواندن قرآن است؛ به همین دلیل هم اهل‌بیت (ع) سفارش زیادی به قرائت و انس با قرآن کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام سجاد (ع) می‌فرماید: «لَو مـاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْـرِقِ وَالْمَغْـرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرآنُ مَعی» و تأکید می‌کند اگر تمام کسانی که در میان مشرق و مغرب هسـتند از دنیا بروند و من تنها بمانم و قرآن با من باشد وحشت مرا نمی‌گیرد و نمی‌ترسم.

وی با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، اظهار کرد: باید با آموزه‌های قرآن زندگی‌مان را تنظیم کنیم؛ به دلیل اینکه قرآن برنامه صحیح زندگی کردن را به ما می‌آموزد و بهترین و مناسب‌ترین راه رسیدن به سعادت ابدی را به ما انسان‌ها نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند در آیه ۹ سوره اسرا می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کبِیرًا» و تأکید می‌کند این قرآن به راهی که استوارترین راه‌هاست هدایت می‌کند و به مؤمنانی که اعمال صالح انجام می‌دهند بشارت می‌دهد که برای آن‌ها پاداش بزرگی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha