شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست تخصصی

حوزه/ سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با حضور نویسنده کتاب «فقه،موسیقی،انقلاب اسلامی،تهدید یا فرصت»در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی با رویکرد بررسی و تحلیل نظریات اندیشمندان مسلمان در باب موسیقی با حضور حجت الاسلام مجتبی فلاحتی در قم برگزار می‌شود.

 این سلسله نشست‌ها که در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود، ویژه‌ی پژوهشگران حوزه و دانشگاه، اهالی موسیقی و علاقمندان به مباحث نظری در باب موسیقی‌ست. نخستین جلسه این دوره ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد و شد و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ با برگزاری دهمین جلسه پایان خواهد یافت.

سرفصل‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود عبارتند از؛ ترمینولوژی موسیقی و نصوص موسیقایی اسلامی، حکمت موسیقی (فلسفه و عرفان موسیقی)، موج چهام فقه موسیقی در تاریخ شیعه، ملاک‌های موسیقی مجاز و غیر مجاز(غنا)، شعر فاخر و شعر غنایی، تحلیل پرسش‌های هشتگانه حوزه هنری از حوزه علمیه، جامعه شناسی‌موسیقی، موسیقی درمانی، مبانی کلامی موسیقی، موسیقی و مسائل تمدنی.

حجت الاسلام مجتبی فلاحتی مدرس سلسله نشست‌های تخصصی موسیقی، نویسنده کتاب «فقه، موسیقی، انقلاب اسلامی، تهدید یا فرصت» است که چندی پیش در حوزه هنری نقد و بررسی شد. علاقندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۷۴۷۷۰۰ داخلی ۱۰۲ (واحد آموزش حوزه هنری قم) تماس حاصل نمایند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha