جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که تثلیث نشأت گرفته از بت پرستان هندو و بودایی مسیحی است، افزود: تاریخ میلادی و این چنین روزی که به عنوان تولد حضرت عیسی بن مریم جشن می گیرند، از اساس باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی چهارشنبه شب در گردهمایی طلاب و فضلای استانی آذربایجان غربی مقیم حوزه علمیه قم که با موضوع همایش سالانه حوزه انقلابی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، گفت: امروز سالروز تولد حضرت عیسی بن مریم(ع) است. ایشان چهره وارسته و نورانی تری در قرآن نسبت به انجیل دارند و قرآن بهتر از انجیل به معرفی و تجلیل از این پیغمبر پرداخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در تاریخ چند عیسی بن مریم وجود دارد و این عیسی که مسیحی ها از آن سخن می گویند و می پرستند، غیر از عیسی بن مریم اصلی است که قرآن از آن سخن می گوید، اظهارداشت: متأسفانه در مورد این پیامبر، سخن انحرافی زیاد است و باید مواظب سخنان انحرافی در معرفی و نام این پیغمبر بود.

وی با بیان این که مسئله تثلیث هم نشأت گرفته از بت پرستان هندو،  بودایی مسیحی است، افزود: همه این سخنان بیانگر این واقعیت  است که تاریخ میلادی و این چنین روزی که به عنوان تولد حضرت عیسی بن مریم جشن می گیرند، از اساس باطل است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در ادامه با بیان این که پیروزی انقلاب برکات زیادی برای کشور و نظام داشت و از جمله، موضوع نشر و گسترش علم بوده، گفت: امروز اولین رسالت حوزویان خوب درس خواندن، آشنایی درست با معارف دینی و سپس نشر آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در حوزه بزرگانی مانند مرحوم علامه طباطبایی، علامه حلی و دیگر شخصیتهایی زندگی می کردند که اهل مطالعه و دارای همت بالایی بودند و همچنین برای علم ارزش قائل بودند.

این محقق با بیان این که علمای شیعه فقه را خوب مطالعه کرده و به خوبی فقه را بلد بودند، اظهار داشت: حوزه امروز میراث دار چنین علمایی است، به همین دلیل باید برای علم ارزش قائل شد و برای اعتلای علمی حوزه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: در حوزه شخصیتی مانند «سید عبد الاعلی» زندگی می کرد و  آن قدر اهل تقوا بود که زودتر از همه به کلاس می آمد تا کسی از شاگردان به احترام او بلند نشود و اگر کسی از طلبه ها وارد کلاس می شد ایشان به احترام آن طلبه و شاگرد بلند می شدند و احترام می کردند. این عالم کسی است که صد جلد کتاب به قلم خود نوشت.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حوزه ای که سخن از تراز انقلاب او می گوئیم، باید بدانیم این چنین عالمان و مراجعی  در آن زندگی می کردند و ما امروز سر این چنین سفره ای نشسته ایم. باید برای این سفره ومیراث ماندگارش ارزش قائل شد.

وی افزود: اولین نکته ای که هر طلبه ای باید بداند این است که خوب، قوی و متقن ادبیات عرب و فارسی را بخواند و عمرش را بی جهت از دست ندهد. مردم به عالمانی احترام می گذارند که اهل علم و فضل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: نکته دیگر که هر طلبه ای باید بداند، آشنایی دقیق با فقه اهل سنت است. این مسئله کمتر مورد توجه طلبه های امروزی قرار گرفته است. اما در گذشته علما توجه زیادی به فقه اهل سنت داشته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دانستن فقه اهل سنت برای طلبه این استان که در منطقه خاصی زندگی می کنند، افزود: اگر می خواهیم فقه و روایات اهل بیت(ع) را خوب بفهمیم، خواندن فقه اهل سنت لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی یکی از خطرات امروز جامعه را شیوع افکار وهابی دانسته و بریادگیری و آشنایی افکار وهابی برای مقابله با آن تأکید کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روحانیت و حوزه علمیه تراز انقلابی، حوزه ای است که آینده نگر باشد و برای آن برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: در کشور لندن مردم به حزبی رأی می دادند که برای ۶۰ سال بعد برنامه ریزی کرده باشد و اگر کسی کمتر از آن برای کشور برنامه ریزی می کرد، به آنها رأی نمی دادند،  آیا حوزه و طلبه های،‌برای ۵ سال و ۱۰ سال بعد برنامه ریزی کرده اند یا نه؟.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha