چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه

حوزه/ توجه به امر خدمت رسانی از رسالت اصلی روحانیت است و باید به این خدمت رسانی افتخار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیش از ظهر امروز در «اولین دوره آموزش مبانی مدیریت اجتماعی در سوانح ویژه مبلغین» که در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، گفت: امروز شاهد اتفاقات بسیار خوب در حوزه های علمیه از لحاظ  حضور بسیاری از روحانیون در عرصه فعالیت اجتماعی و خدمت رسانی هستیم.

رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که مسئله خدمات رسانی و خدمات اجتماعی امرتازه ای در حوزه و علما نیست به ذکر خاطره ای اشاره کرد و افزود: در جریان بازداشت علمای نجف، دشمن ۴۰نفر از آنها را بازداشت و بعدها اثری از آنها نشد، اما از آن فرد تنها یک نفر به نام مرحوم آیت الله انصاری به ایران برگشت.

وی ادامه داد: یکی از خدمات این عالم ربانی، رسیدگی به خانواده نیازمند و تهیه جهیزیه و فرش برای نو عروسان بوده است. این عالم ربانی فرش های زیادی به این خانواده ها اهداء کرده و این در حالی است که در خانه شان اصلا فرشی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که توجه به امر خدمت رسانی از رسالت اصلی روحانیت است و باید به این خدمت رسانی افتخار کرد افزود: در همین رابطه تفاهم نامه ای بین حوزه و جمعیت هلال احمر برای آموزش به طلاب و روحانیون آغاز شده است.

رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد طلاب دوره های آموزش امداد و نجات را گذرانده اند، این اتفاق خوبی است که درحوزه رقم خورده است. امید است همه طلاب و روحانیون این دوره ها را بگذارند و بیش از گذشته به مردم خدمت کنند.

خاطرنشان می شود: دوره مقدماتی امداد و کمک های اولیه ویژه مبلغان و گروه های تبلیغی به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم با همکاری جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می شود و به شرکت کنندگان در دوره مقدماتی امداد و کمک های اولیه گواهینامه رسمی از سوی هلال احمر اعطا می شود و در شرایط بحران نیز به مناطق مورد نیاز اعزام خواهند شد و  این دوره در ۱۱ جلسه ۹۰ دقیقه ای در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار می گردد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha