جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شیرازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: حاضریم تکه تکه شویم و اگر سرمان را بالای نی ببرند تا انتقام سردار سلیمانی را نگیریم آرام نمی‌شویم؛ زمانی آرام می‌شویم که اسرائیل با خاک یکسان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (۲۰ دی ماه ۹۸) نماز جمعه کرمان و در سومین روز بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی و سردار شهید پورجعفری، در مصلی امام علی (ع) این شهر ضمن تسلیت و تبریک شهادت این شهیدان، اظهار کرد: شهید سلیمانی دارای جمیع کمالات و در همه ابعاد دارای روح بزرگی بود.

وی با اشاره به عظمت سردار شهید سلیمانی، گفت: این شهید با دشمنان اسلام در همه جبهه ها جنگید، او دارای شجاعتی مثال‌زدنی بود و در همه صحنه‌ها حاضر و در صف اول قرار داشت، همچنین مالک اشتر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی مرد مبارزه با جهاد اکبر و جهاد اصغر بود، اظهار داشت: این سپهبد شهید اهل ریاست و پست نبود و از هر پستی فرار می‌کرد همچنین این شهید بزرگ تسلیم آمریکا و استکبار نشد.

وی با بیان این مطلب که مجموع این ویژگی‌های شهید سلیمانی، موجب عنایت ویژه حضرت حق شد و نور الهی بر قلب او تابید، اظهار کرد: سپهبد سلیمانی از ظلمت‌ها خداحافظی کرد و زندگی وی سراسر نو بود و من جز کار برای رضای خدا از او ندیدم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار دائم‌الذکر بود، افزود: گاهی اوقات صبح زود از خانه بیرون می‌آمد و بارها شهید پورجعفری می‌گفت در شب‌های سرد زمستان ساعت ۳ بامداد در محل کار خود حاضر می‌شد.

وی با بیان این مطلب که گاهی اوقات سفرهایی می‌رفت و تا ۱۵ روز طول می‌کشید و در مجموع حتی ۱۰ ساعت هم نمی‌خوابید، لذا شبانه روز در حال فعالیت بود، ابراز داشت: فکر سردار شهید سلیمانی یک فکر طراح بود و زبان او، زبان خدا بود، شما مردم کرمان خوب می‌دانید که سردار در سخنرانی‌ها در دهه ۶۰ خود می‌سوخت و دیگران هم می‌سوختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به اینکه کرمان امروز بر خود می بالد سربازی را تربیت کرد که یک لحظه از یاد فرزندان و خانواده‌های شهدا غافل نشد، ادامه داد: گاهی اوقات از شب تا صبح نمی‌خوابید، این فرزند شهر شما است؛ وقتی نام حضرات معصومین برده می‌شد، می‌سوخت و گریه می‌کرد و برای یک آرزو همیشه گریه می‌کرد و می‌سوخت و آن شهادت بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم تک تک رزمنده‌های لشکر ۴۱ ثارالله را فرزندان خود می‌دانست؛ همچنین بارها خطر از بیخ گوش او رد می‌شد، اما خم به ابرو نمی‌آورد؛ مقام معظم رهبری به این شهید عشق می‌ورزیدند لذا رهبری به سردار سلیمانی می‌فرمودند «خیلی جلو نرو من دلم آرام نیست».

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: بعد از رفتن شهید حاج احمد کاظمی و تهرانی مقدم، حاج قاسم برای شهادت آرام و قرار نداشت، افزود: جمعه گذشته وقتی حاج قاسم شهید شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به منزل این سردار شهید آمد و من به او گفتم این مهمانخانه سردار است و نمایشگاه شهدا نیست؛ تصاویر شهدا همیشه در خانه جلوی چشمان سردار بودند.

وی با اشاره به اینکه شهید یوسف الهی الگوی حاج قاسم بود، ادامه داد: من یقین دارم  حسین بادپا هنگامی که آمد کنار قبر یوسف الهی و شهادت خود را گرفت، ارادت حاج قاسم به یوسف اللهی بیشتر و بیشتر شد و در نتیجه گفته بود که من را کنار یوسف الهی و شهدای لشکر ثارالله دفن کنید و قبرم بالاتر از سایر شهدا نباشد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان پیکر مطهر سردار سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت، اظهار کرد: روز سه شنبه یقیناً اگر سردار سلیمانی بود، حاضر نبود که مردم برای او جان بدهند.

وی با اشاره به اینکه کرمان چهارمین شهر زیارتی لقب گرفت و همه مردم از سراسر ایران و دنیا در این شهر حضور پیدا می‌کنند، افزود: حاضریم تکه تکه شویم و اگر سرمان را بالای نی ببرند تا انتقام تو را نگیریم، آرام نمی‌شویم و زمانی آرام می‌شویم که اسرائیل را با خاک یکسان کنیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha