شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از واگذاری مدرسه علمیه ابراهیمیه در سال آینده، به حوزه علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، مهندس علی رضا خزاییلی، صبح امروز در جلسه ای با مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مدرسه علمیه ابراهیمیه یکی از مدارس با سبک زیبایی که متروکه شده، در تلاش هستیم که این مدرسه قدیمی را مورد بازسازی قرار داده و به حوزه قزوین و طلاب واگذار کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: مدارس علمیه تاریخی بی نظیری در قزوین وجود دارد و بیشترین ظرفیت را برای بازدید از گردشگران برخوردارند. در سال های گذشته نیز بیشترین بازدید کننده  را مدارس علمیه صالحیه و سردارین بوده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه گذشته 3 میلیون نفر  از آثار و بناهای تاریخی استان قزوین بازدید کرده اند و در حال برنامه ریزی برای ایام تعطیلات نوروز هستیم تا بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آمادگی این اداره کل را برای برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه طلاب در خصوص راهنمایی گردشگران اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های مدیر و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین، پیشنهاد داد که زمان حضور گردشگران در مدارس علمیه و دیگر اماکن تاریخی از حضور طلابی که به زبان های مختلف آشنایی و تسلط دارند استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha