شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام موسوی

حوزه/ سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس آموز است و باید سیره و روش این بانوی بزرگوار در جامعه اسلامی به خوبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  ظهر امروز مراسمی از سوی دفتر امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

   در این مراسم،حجت الاسلام سید حسین موسوی ضمن قدردانی از امام جمعه قزوین به خاطر برگزاری این مراسم و عرض تسلیت، گفت : یکی از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی حضرت زهرا )(س)  ولایت مداری است، و این بانوی بزرگوار در فاصله کوتاه پس از رحلت پیامبر یعنی در مدت زمان ۷۵ روز یا ۹۵ روز، نقش پررنگ خویش را در حمایت از ولایت از خود نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) مجذوب و ذوب در ولایت حجت خدا بود و تا پایان عمر شریف خود همواره در مسیر پاسداشت ارزش‌های ولایی تلاش کرد.

استاد حوزه عنوان کرد: آن حضرت در جریان نادیده گرفته شدن ولایت امیر مؤمنان علی(ع) ا ز هر شرایطی برای احقاق حقانیت ایشان استفاده کرد و تا پای جان ایستاد و نهایتاً در مسیر دفاع از ولایت جان شریف خویش را فدای دفاع از ولایت کرده و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: درسی که  از  حضرت فاطمه زهرا (س) می‌گیریم،  این است که تابع ولی فقیه باشیم و در میدان عمل، با داشتن بصیرت و اقدام به موقع ولایت مداری خویش را ثابت کنیم.

استاد حوزه ادامه داد: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس آموز است و باید سیره و روش این بانوی بزرگوار در جامعه اسلامی به خوبی تبیین شود.

 وی ادامه داد: حضرت زهرا  (س)  در ملاقات با زنان مومنه ای که اهل مدینه بودند و به ملاقاتشان می‌آمدند با وجود کسالت و جراحت‌ها در بدن از اوضاع و احوال مسلمانان آگاهی داده و ولایت امیرالمومنین علی (ع) را یادآوری می‌کردند.

حجت الاسلام  موسوی بیان کرد حضرت فاطمه زهرا  (س) بحث اقتصاد خانواده سرآمد بودند و تلاش و کوشش حضرت زهرا (س) برای همیاری در خانواده، ملاک اقدام و عمل در صحنه های مختلف اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است.

در پایان این مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت در رثای خانم حضرت فاطمه زهرا (س) به مرثیه سرایی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha