شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در دیدار اعضای کارگروه‌های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصتی برای همراهی جاماندگان با گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای کارگروه‌های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: چهل و یک سال پیش برای آمدن امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی می‌کردیم اما بحمدالله در طول این سال‌ها آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که برای مقاومت منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم و این مهم نشان دهنده صدور انقلاب است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های دهه فجر باید توجه داشته باشیم که این ایام مصادف است با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و شهادت سردار شهید سلیمانی که ثمره مکتب امام خمینی(ره) و آرمان‌های رهبر فرزانه انقلاب بود و می‌باید در این ایام برجسته دیده شود.

امام جمعه قزوین به بیان برخی از آیات قرآن که مؤمنان را به آینده جهان امیدوار می‌کند، پرداخت و تشریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره آیات و روایات امیدبخشی بود که در آنها تأکید شده است آینده جهان به دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد و خبر از نابودی دشمنان و مستکبران داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید در ایام دهه فجر ارکان و اصول انقلاب تبیین شود، بیان کرد: ایمان، وحدت و رهبری سه رکن پیروزی انقلاب اسلامی بود و وقتی این سه با هم همراه شدند، خداوند امدادهای غیبی را به مدد انقلاب فرستاد و در طول دفاع مقدس و مقاومت منطقه، امدادهای غیبی به مدد رزمندگان اسلام آمد.

وی با تأکید بر اینکه مردم با آهنگ آرمان های رهبری هماهنگ هستند و با آن حرکت می کنند، عنوان کرد: گاهی مسئولان، دانشگاهیان و برخی از خواص به جای اینکه پیشتاز باشند، از مردم عقب می مانند و این ایام فرصتی است تا آنها را با آهنگ حرکت انقلاب و آرمان های رهبری هماهنگ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، عده‌ای پیشتاز انقلاب بودند و برخی جاماندگان نیز زود خود را با انقلاب هماهنگ کردند اما عده‌ای نیز با لجاجت پای کار انقلاب نیامدند و از مردم فاصله گرفتند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز نیز سردار سلیمانی‌ها پیشتاز انقلاب و دهه دوم آن بودند و آنهایی که فاصله دارند زود می‌فهمند که باید در دهه دوم انقلاب، همراه با پیشتازان این عرصه باشند و هنر ما باید بر این موضوع استوار باشد که جاماندگان را با گام دوم انقلاب همراه کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی الهی و معنوی بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر در جهان نیست چرا که بر پایه مبانی الهی و دینی استوار است و برگرفته از مکتب فاطمی است که همواره محرومان و مستضعفان عالم را می‌بیند در حالی که در نقطه مقابل کشورهایی قرار دارند که برای منافعشان، مردم بی‌گناه و مظلوم را به خاک و خون می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تبیین منشور گام دوم انقلاب اسلامی نیز تأکید کرد و گفت: ثمره تمام برنامه‌های ما در روز ۲۲ بهمن دیده می‌شود و همه باید برای برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha