پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ در روایت آمده است که خدا بهشت و جهنم را مهریه حضرت فاطمه(س) قرار داده. چرا که ایشان دشمنان را وارد جهنم و دوستان را وارد بهشت می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی پیش از ظهر امروز در روز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: آیات و روایاتی که در مورد آن بانو نازل و بیان شده، نشان دهند عظمت و جایگاه شان در پیشگاه خدای تعالی است.

سخنران این مراسم ادامه داد:دلایل دیگر این جایگاه معرفت آن حضرت به خدا و رضایت و خشنودی آن بزرگوار، تقوا، پیروی از ولایت و ... است.

وی بیان داشت: دلیل دیگر این جایگاه و عظمت در پیشگاه خدای متعال این است بر اساس روایات رکن سوم عالم خلقت بعد از پیامبر(ص)و حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: در روایت بیان شده که سّر رسیدن حضرت زهرا(س) به جایگاه بالا در پیشگاه خدا، بندگی و اطاعت است.

سخنران این مراسم با بیان این که اگر حضرت علی(ع) از ابتدای بعثت تا آخرین لحظه همکار و همیار پیامبر(ص) نبود، بعثت پیامبر خاتم(ص) به نتیجه نمی رسید، اظهارداشت: این نشان از اهمیت جایگاه ولایت است. اگر ولایت نبود، هیچ تلاش و فعالیتی از پیامبر(ص) برای ترویج دین، پذیرفته نمی شد.

وی با بیان این که اگرحضرت زهرا(س) نبود، سلسله نبوت و امامت ادامه پیدا نمی کرد، افزود: این بیانگر اهمیت خلقت حضرت فاطمه(ص) به عنوان رکن سوم در خلقت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: در روایت آمده است که خدا بهشت و جهنم را مهریه حضرت فاطمه(س) قرار داده اند. چرا که ایشان دشمنان را وارد جهنم و دوستان را وارد بهشت می کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha