جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: معامله قرن مانع از نابودی اسرائیل نخواهد شد و ان شاءالله همان طور که حضرت آقا فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق اجنتاب از گناه را به عنوان یک ملکه نفسانی به همه ما اعطا کند.

وی با اشاره به یکی از خطبه های امیرالمومنین(ع) که در آن عوامل شکست کوفه و تضعیف جامعه اسلامی مطرح شده است، ابراز داشت: اولین علت تضعیف جامعه اسلامی در بیان حضرت علی(ع)، وجود خواسته های پراکنده و نبود وحدت در جامعه است

امام جمعه همدان با بیان اینکه کسانی که دغدغه حکومت اسلامی را دارند و در برخی از فضاها احساس تکلیف می کنند، مصداق این موضوع هستند، یادآور شد: کسی که وارد فضای انتخابات می شود، با آن که می داند کسانی بهتر از او در میدان حضور دارند، باید بداند که نتیجه کار او، به دلیل ایجاد تفرق و اختلاف سلایق، تضعیف جامعه خواهد بود.

وی، دومین علت تضعیف جامعه اسلامی را بیان سخنان ادعایی بدون دلیل دانست و گفت: برخی از سیاسیون ما باید حداقل یک بار نهج البلاغه را بخوانند و با سخنان حضرت علی (ع) و نصیحت های ایشان به مسئولان آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مطرح کردن سخنان بی پایه بعضی از مسئولان خصوصا در برخورد با شورای نگهبان، فارغ از صحت و سقم آن، که زمینه ساز خوشحالی دشمن است و از رسانه های بیگانه همان مطالب بیان می شود، موضوعی است که باید مسئولان مراقب آن باشند.

رفتار سست مسئولان که زمینه ساز امیدواری در دشمن است از عوامل تضعیف جامعه اسلامی است

وی، رفتار سست مسئولان که باعث امیدواری در دشمن می شود را سومین دلیل تضعیف جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در بیان امیرالمومنین(ع) به زیبایی بیان شده است که حق با مقاومت، جدیت و استقامت است، بنابراین مسئولان و خصوصا کسانی که در عرصه سیاست هستند، نباید فراموش کنند که مردم چگونه شاه را از این کشور بیرون کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه قطعا با رفتارهای سست، شاه از کشور بیرون انداخته نشد، اظهار داشت: مردم ایران توانستند حکومتی که ریشه در امریکا داشت و دارای سابقه ۲۵۰۰ ساله بود را، با جدیت و مقاومت نابود کنند.

وی در ادامه به طرح معامله قرن، اشاره کرد و گفت: این طرح که از آن به عنوان صلح و سازش یاد می شود، خلاصه اش یهودی سازی خالص فلسطین است، به این معنی که آمریکا بنا دارد تا کرانه باختری و قدس را به سرزمین اشغالی ملحق کند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: البته وعده ای هم داده اند که فلسطین در آینده یک کشور مستقل خواهد بود، در حالی که خودشان هم به خوبی می دانند که این طرح، طرحی شکست خورده است.

وی با ابراز تاسف از به رسمیت شناختن این طرح توسط برخی از کشورهای شیخ نشین منطقه، یادآور شد: البته آل سعود، هم وزن آل یهود است؛ هم در ادبیات و هم در جریان فکری و عملی.

معامله قرن مانع از نابودی اسرائیل نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پس از مطرح شدن این طرح، اتحاد خوبی در جهان برای فلسطین ایجاد شده است، ابراز داشت: این معامله مانع از نابودی اسرائیل نخواهد شد و ان شاءالله همان طور که حضرت آقا فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی به اتفاقات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: راهپیمایی میلیونی مردم عراق و تجمعات برخی از کشور ها در حمایت از جبهه مقاومت و جریان فلسطین و اقدام طالبان، همه و همه، این پیام را صادر می کند که انتقام سخت یک فرایند مستمر است و همان طور که شاه را از کشور بیرون کردیم، آمریکا را هم از منطقه بیرون خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور تصریح کرد: حضرت امام در سخنرانی خود در بهشت زهرا تهران، از کلید واژه هایی استفاده کردند که آرمان ها و اهداف انقلاب را مطرح می کرد.

وی ادامه داد: خواهش بنده از جوانان این است که با واقعیت های دوران پهلوی آشنا شوند و آن را از خودپهلوی ها که به دنبال تطهیر کردن خود هستند دنبال نکنند؛ و آن را از کتاب های مستند و سخنان حضرت امام پیگیر باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب یک حرکت جامع بود، خاطر نشان کرد: امام(ره) در صحبت های خود از اقتصاد، مبارزه با فساد، فرهنگ، عزت مردم و استقلال کشور یاد کردند که همه آنها ترسیم کننده مسیر انقلاب است.

مسئولان بدانند انقلاب محصول خون شهدا است

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: مسئولان توجه کنند که این انقلاب، محصول خون شهدا است و باید در قیامت پاسخگو خون آنها باشیم و بدانیم که یکی از مظاهر تقوا مسئولان، توجه به خون شهدایی است که ریخته شده است تا این انقلاب به ثمر بنشیند و ان شاءالله با دستان رهبر مظعم انقلاب این پرچم به صاحب اصلی خود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه در پایان با تشکر از کمک های مردم همدان برای هموطنان سیل زده، خاطر نشان کرد: وضعیت هموطنان درگیر سیل اصلا جالب نیست و لذا باید در کمک رسانی نیر با جدیت ورود کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha