جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: ۲۲ بهمن روز رهایی از استکبار، نمایش پویایی و زنده بودن انقلاب است که این روز را به رخ جهانیان خواهیم کشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، جمعه ۱۸ بهمن ماه، در خطبه های نماز جمعه تبریز، در مورد ضرورت رعایت تقوا، گفت: از مصادیق تقوا حق گویی در تمام شرایط است ولو اینکه به ضرر خود فرد باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر ابراز داشت: انقلاب اسلامی به مثابه پیروزی حق بر باطل است و از مصادیق تغییرناپذیری سنت الهی است. پیروزی حق بر باطل فقط با حق شناسی و حق پذیری جامعه محقق می‌شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هر انقلابی که بر مبنای حق باشد، دارای ارکانی است که مهمترین ارکان رهبر، هسته وفادار به آن انقلاب و میدان انقلابی گری است.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار داشت: اگر امام (ره) نبودند مردم برای انقلاب به صحنه نمی‌آمدند و اگر هم می‌آمدند در میانه راه برمی گشتند. پرچم این انقلاب با دوری از سازش کاری به دست صاحب اصلی خود امام زمان (عج) می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: برای انتخابات باید دقت کرد و نسبت به نامزدها باید تقوا را رعایت کرد. انتخابات آتی مجلس اولین انتخابات در چله دوم انقلاب بوده و یک رزمایش سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم  به فشار دشمن بر مردم ایران نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با فشار حداکثری دنبال فاصله انداختن مردم با نظام اسلامی و کاهش حضور مردم در انتخابات است. مجلس یازدهم سنگ بنای مجالس ادوار آینده بوده و خشت اول قوه مقننه در گام دوم انقلاب مهم است.

وی ادامه داد: چیدمان نمایندگان مجلس یازدهم اثر مهمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دارد و می‌تواند تضمین کننده یک دولت جوان انقلابی باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز  افزود: شهید سپهبد قاسم سلیمانی از کمک رسانی نیروی هوایی ارتش به مدافعان حرم خیلی یاد می‌کرد.

وی در خصوص ۲۲ بهمن نیز گفت: ۲۲ بهمن روز رهایی از استکبار، نمایش پویایی و زنده بودن انقلاب است که این روز را به رخ جهانیان خواهیم کشید. ۲۲ بهمن روز وحدت و همبستگی است.

امام جمعه تبریز گفت: همزمانی ۲۲ بهمن با مراسم چهلم شهید سلیمانی می‌تواند انگیزه مضاعف بین مردم ایجاد کند. مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل داریم، اما هر کس که امنیت و اقتدار ایران را دوست دارد باید در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن شرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha