پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد جدید جایگزین مسجد سوخته در واشنگتن می شود

حوزه/ درحالی که مسجد شهر بلویو در ایالت واشنگتن آمریکا بارها مورد حمله آتش افروزان قرار گرفته، بانیان مرکز اسلامی، برای ساخت مسجد جایگزین، مراسم کلنگ زنی برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bellevuereporter، مسجد جدید در شهر بلویو واقع در شهرستان کینگ در ایالت واشنگتن آمریکا کلنگ خورد.

پس از آتش افروزی های متعدد، بانیان مسجد یک قدم به نوسازی مسجد نزدیک تر شدند و مقامات مرکز اسلامی ایست ساید همراه با مقامات و ساکنان شهر بلویو در مراسم کلنگ زنی مسجد جدید شرکت کردند.

این مرکز در سه سال گذشته سنگ اندازی های زیادی را متحمل شده است. در ژانویه ۲۰۱۷،  مسجد اصلی که ساختمان جدید قرار است جایگزین آن شود، در آتش سوزی آسیب دید که منجر به تخلیه ساختمان شد. در سال ۲۰۱۸ ساختمان بار دیگر مورد حمله آتش افروزان قرار گرفت که در آن زمان خالی از سکنه بود و خسارت بیشتری را متحمل شد.

فریده حکیم یکی از اعضای موسس مرکز از اعضای جامعه میان ادیانی برای کمک رسانی در نوسازی مسجد قدردانی کرد. مسیحیان این شهر همراه با مقامات شهری از جمله شورای استانی، شهردار سابق و اعضای سازمان میان ادیانی در این مراسم کلنگ زنی حضور داشتند.

درحالی که ساختمان نیمه سوخته تخریب شده و مجوزهای لازم برای ساخت یک مسجد جدید احراز شده اند، تخمین زده می شود که کار ساخت و ساز مرکز اسلامی جدید حدود ۱۴ ماه به طول انجامد. و پیش بینی می شود که این ساختمان بین ماه های مارس و آوریل ۲۰۲۱ تکمیل شود.

 ساختمان مذکور دو طبقه خواهد بود که شامل ۲۳ غرفه پارکینگ در محل و ۴۸۰۰ فوت مربع می شود. هزینه کل این پروژه ۳.۳ میلیون دلار است. بانیان می گویند که در حال حاضر حدود ۱.۴ میلیون دلار جمع آوری کرده و قصد دارند تا پایان ماه فوریه ۱.۹ میلیون دلار  باقیمانده را نیز از کمک رسانی های مردمی جمع کنند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha