شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم مدهون

حوزه/ ابراهیم مدهون تحلیلگر و مبارز بحرینی در یادداشتی به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ترور بزدلانه وی به دست تروریست های آمریکایی به تحلیل این جنایت بین المللی پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ابراهیم مدهون تحلیلگر و مبارز بحرینی در یادداشتی به مناسبت چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی و ترور بزدلانه وی به دست تروریست های آمریکایی به تحلیل این جنایت بین المللی پرداخت و نوشت :

نوشتن از بزرگان و شخصیتهای ربانی کاری بس صعب و دشوار است و حداقل اقتضا می‌کند که نویسنده در حد و اندازه شخصیت یا نزدیک به آنان باشد تا حق مطلب را ادا کند و چه سخت تر که این شخصیت ها انس گرفته و پرورش یافته‌ی مدرسه ایثار و عرصه کربلا بوده باشند، رائحه‌ی عزت، کرامت و شجاعت را برگرفته و در آنها مردانی برای دولت مهدوی تجسد کرده باشد؛ یعنی دو فرمانده شهید عزیز قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان گرامیشان.

وی افزود: این دو شهید بزرگوار همچون مسلم بن عقیل نسبت به امام حسین(ع)، سفرای نوه امام (ع) یعنی حضرت آیت الله خامنه ای بودند و نقش برجسته ای در شکست تمامی پروژه های آمریکایی-صهیونیستی و دیگر همپیمانانشان در منطقه داشتند. لذا محور شرارت آمریکایی برای ترور و از میان برداشتن آنها برنامه ریزی نمود. زمانیکه ابزارها و عاملان آمریکا در نیل به این هدف شکست خوردند، خود در عراق در خاک علوی و حسینی دست به آن جنایت زد؛ و در این توهم بودند که این جنایت از سوی جمهوری اسلامی ایران و رهبر حکیم، غیور و شجاع آن -که همه عالم بر شدت قدرت وی آگاهند- بی پاسخ و مجازات خواهد ماند.

مدهون تاکید کرد: این خونهای پاک قوت گرفته از کربلا زلزله ای به پا کردند که دنیا را به لرزه درآورد و در ضمیر اهل حق به جوشش خونشان به جوشش افتاد .

در مرحله نخست آن تشییع مهیب و حضور انبوه بی نظیر که درخور آنان بود: از عراق، کربلا و نجف ، تا اهواز، تهران، قم و کرمان. این صحنه عظیم برای جهانیان به تماشا گذاشته شد.

تحلیلگر بحرینی خاطرنشان کرد: این واقعه وحدت موجود بین ملتهای ایران و عراق در مواجهه با دشمن حقیقی که آمریکا و صهیونیسم است را به نمایش درآورد؛ که این دقیقا برخلاف تلاشهای آمریکا و عواملش است که سعی دارند بجای دشمن حقیقی امت یعنی رژیم صهیونیستی، از جمهوری اسلامی ایران دشمنی موهوم برای اعراب بسازند.

در مرحله دوم آنچه این خونهای پاک به ارمغان آورد رأی پارلمان عراق به خروج نیروهای آمریکا از این کشور بود.

سوم باعث ایجاد وحدت بین ملت عراق و توافق آنها برای مبارزه با حضور نظامی در این موضوع گشت.

چهارم در میان ملت عزیز ایران وحدت آفرید و آنها را در حول رهبری شان و نظام جمهوری اسلامی و اجماع بر ضرورت پاسخگویی به این جنایت و حمله آمریکایی متحد کرد.

پنجمین موردی که شاهد بودیم پاسخ سریع، شجاعانه و جسورانه ایران برای زدن پایگاه عین الاسد و درهم شکستن هدفهای مورد نظر بود. این به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران توانست نقاب از چهره آمریکا بردارد و قدرت ایمان و هیبت اسلام را در مقابل قدرت پوشالی آمریکا به نمایش بگذارد. که این امر مهم تجسد این آیه شریف از قرآن کریم است: "یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَی الْقِتَالِ ۚ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ ۚ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَفْقَهُون / ای پیامبر مؤمنان را به جهاد برانگیز اگر از [میان] شما بیست تن شکیبا باشند بر دویست تن چیره می شوند و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز می گردند چرا که آنان قومی‏ اند که نمی فهمند. انفال :۶۵ "

وی در پایان تاکید کرد: من یقین دارم که خون این شهیدان عزیز در تغییر و خاتنه دادن به وضعیتی که اکنون استکبار عالمی، رژیم صهیونیستی و رژیم های ذلیل و پست در جهان ساخته اند تاثیر شگرفی خواهد داشت و برای برپایی حکومتی که خدواند و رسولش وعده داده اند آمادگی ایجاد خواهند کرد.

وضع امروز در کنار نقش جمهوری اسلامی و مردان آن که تجلی کننده "سنت استبدال الهی" اند؛ شاهد و ناظر بر این آیه است که:

"هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنکُم مَّن یَبْخَلُ ۖ وَمَن یَبْخَلْ فَإِنَّمَا یَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ ۚ وَاللَّهُ الْغَنِیُّ وَأَنتُمُ الْفُقَرَاءُ ۚ وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُم / شما برای انفاق در راه خدا فرا خوانده شده اید، برخی از شما بخل می‌ورزند و هر کس بخل ورزد تنها به زیان خود کرده، خدا بی نیاز است و شما نیازمندید و اگر روی برتابید [خدا] مردمی دیگر زا جایگزین شما خواهد کرد که مانند شما نخواهند بود. محمد:۳۸".

مدهون در ادامه گفت: ابن ابی حاتم و ابن جریر نقل می‌کنند که یونس بن عبد العلاء بن عبدالرحمن از پدرش و وی از ابو هریرة و او از رسول خدا نقل کرد که در خصوص آیه فوق از رسول الله سوال شد که: "ای رسول الله آن افراد چه کسانی هستند که در صورت نافرمانی ما، جایگزین مان می شوند و مثل ما نخواهند بود؟" رسول الله دست به کتف سلمان فارسی گذاشت و فرمود: "او و قوم او، و اگر دین در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت."

ملت عزیز ایران و رهبر حکیم ربانی آن در ایثار و انفاق با مال و جان در راه الهی کم نگذارده اند و خداوند با جایگزینی آنها بجای آنانی که دست از حمل پرچم اسلام کشیده اند آنها را کرامت بخشیده است.

خداوند رقم زننده انقلاب اسلامی -امام خمینی عزیز- را رحمت نماید و سایه رهبرمان -جان به فدایش- امام خامنه ای را مستدام دارد و ما را از سربازان حکومت مهدوی قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha