جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم دوست محمدیان

حوزه/ سرهنگ علی سلیمان دوست کارشناس مسائل سیاسی گفت: عدم خودشناسی و دین شناسی و دشمن شناسی کمر اسلام و مسلمین را می شکند؛ از این رو، مطالعه دقیق و هدفمند طلاب در زمینه دشمن شناسی باعث خنثی شدن توطئه های ظریف و خطرناک دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، سرهنگ علی سلیمان دوست، در نشست «نقش بانوان طلبه در انقلاب اسلامی» در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد گفت: عقلانیت یکی از ارزش هایی که طلبه باید به آن متصف باشد؛ زیرا علم بدون عقلانیت گاهی انسان را به خطا می کشاند.

وی در تشریح عقلانیت طلبه بیان کرد: یک طلبه باید بداند چه حرفی را کی، کجا و به چه نحوی بیان کند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و مخاطب را جذب نماید، مانند حرکت فوتبالیستی که بر روی پیراهن خود نوشت تنها راه نجات، اطاعت از رهبری است که این فرد با هوشمندی و ظرافت توانست این پیام را به همه انتقال دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برای جذب مخاطب می توان از آیات قرآن بهره گرفت؛ زیرا در بسیاری از آیات قرآن هزاران علم نهفته است که این علوم قرآنی را باید با زبان ساده و جذاب به مخاطب انتقال داد و مردم را با راحت ترین راه به مقصد رساند که کشف این مسیر از هنرمندی یک مبلغ و طلبه است.

سلیمان دوست با استناد به سخنی از شهید مطهری ادامه داد: عدم خودشناسی و دین شناسی و دشمن شناسی کمر اسلام و مسلمین را می شکند، پس مطالعه دقیق و هدفمند طلاب در زمینه دشمن شناسی باعث خنثی شدن توطئه های ظریف و خطرناک دشمن خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص انتخابات گفت: شخص انقلابی یعنی فردی که خدا، قرآن، پیامبر(ص) و انقلاب و امام و رهبری را قبول داشته باشد ولی اگر شخصی یکی از این موارد را قبول نداشته باشد، انقلابی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نماینده اصلح باید دشمن شناس باشد و نحوه دشمنی را بشناسد، مانند حاج قاسم سلیمانی که نه تنها دشمن شناس بود بلکه راه مقابله با دشمن را اتحاد ملت های مسلمان در سراسر جهان می دانست و در این راه تا پای جان تلاش های بسیاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha