چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ راهپیمایی 22 بهمن در قم

حوزه/ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گرچه سردار دل ها به ظاهر در دل جمعیت میلیونی حاضر نبود اما یاد و نام او بیش از هر سال دیگری، گرمابخشِ خروش انقلابی ملت ایران به خصوص مردمان ولایتمدار دیار کریمه اهل بیت(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در میان انبوه جمعیت حرکت کننده از سمت پل حجتیه به سمت چهار راه شهدا که به کندی نیز صورت می گرفت، دیدمش که تکه مقوایی بر دست داشت با این جمله نقش گرفته بر آن؛ " آمدیم حاضری بزنیم حاج قاسم"

سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ و در یکی از سردترین روزهای قم، شکوهِ جمعیت راهپیمایی کننده در شهری که به زیبایی و معناداری هر چه تمام به عنوان مرکز انقلاب و آشیانه اهل بیت(ع) نامیده شده، گرمی خاصی به این قیام ملی و انقلابی داده و به خصوص تصاویر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، جلوه ی دیگری به این مراسم باشکوه و دشمن شکن بخشیده بود.

حقیقتاً و به دور از هر شعار غلوآمیزی، امروز همه ی ملت ایران سربازان حاج قاسم بودند و افتخارشان حضور در لشکر بی انتهای "سلیمانی"؛ حاج قاسمی که خود را سرباز ولایت می دانست و رمز و نشانه سعادت را پیروی از رهبر حکیم و شجاع انقلاب عنوان می کرد.

امروز بیشترین و با صلابت ترین شعاری که در بین جمعیت راهپیمایی کننده قم همچون دیگر شهرهای ایران اسلامی به گوش می رسید، شعار" مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسرائیل بود"؛ درست مثل همه چهل و یک سالی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت و این مساله به خوبی نشان دهنده آن است که ملت شجاع و بصیر ایران همچنان بر همان خط و راهی می رود که آن را بر مدار عهد و پیمان با خمینی کبیر و شهیدان به خون خفته در فجر ۵۷ آغاز کرده بود.

یوم‌الله بیست و دوم بهمن ماه امسال البته مشهودتر و برجسته تر از سال های قبل، به نقطه  ی اوج وحدت و حضور آکنده از بصیرت و آگاهی ملت ایران تبدیل شد که خود نماد بارزی از بازتعریف حمایت ۴ دهه ای ملت همیشه در صحنه ایران از انقلاب اسلامی است.

امروز به طور ویژه خیابان های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) مملو از جمعیتی بود که به خوبی نمایشگر "رفراندوم بیداری و وفاداری ملت" بودند و بار دیگر ثابت کردند که گرچه به جهت برخی ناکارآمدی ها و سوء تدبیرهای بعضی از مسئولان، از نحوه گذران معیشت خود گلایه مند هستند اما این مساله باعث نمی شود که دست از اصل انقلاب و به خصوص تبعیت از مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر صادقانه شهدای والامقام بردارند.

به راستی که در چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم قدرشناس ایران اسلامی، قدردانی بزرگ و خاطره انگیزی از شهدای راه مقاومت و عزت کردند و نشان دادند که سلیمانی ها به هیچ وجه تمام شدنی نیستند.

به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، ۲۲ بهمن ۵۷، پایان تحقیر ملت ایران است و اینک در گام دوم انقلاب، دنیا در سالروز پیروزی انقلاب بار دیگر نظاره کرد که عزت و عظمت ایران و ایرانی به برکت انقلاب اسلامی و شهیدانی از تبار سلیمانی ها و حججی ها، افزون و افزون تر می شود و این سخن ترجمانی از وعده تخلف ناپذیر الهی است که "ان تنصروالله ینصرکم..."

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha