جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ یکی از مسائلی که مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی بر آن تأکید داشتند، حضور مردم در انتخابات و در ارتباط با نمایندگان است. ایشان معتقد بودند که خیانت و مسامح یک نماینده،خیانت به کشور و نظام است. این گونه نیست که اگر نماینده خیانت کرد، تنها به خودش خیانت کرده باشد، بلکه موضوع فراتر از این است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله محمد رضا گلپایگانی که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیات خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مقتدایی عضو شورای عالی حوزه، علوی بروجردی، گرامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه، علما، روحانیون و مردم و زائرین و مجاورین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: این جلسه به نام شخصیتی است که مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان رکن و استوانه نظام خواندند.

سخنران این مراسم افزود: مجلس به نام فقیهی است که بیش از 8 دهه برای تربیت طلاب، تحقیق و رشد علمی حوزه و نشر معارف اسلام تلاش فراوانی کرده و عمر خود را برای خدمت به حوزه های علمیه هزینه کرد.

وی بیان داشت: آن عالم ربانی بزرگ شخصیت و فقیهی بود که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مورد ایشانمی گویند «ایشان فقیه عامل به دین و ... بوده است»؛ این نوع جلسات آشنایی با اندیشه مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی ها است.

سخنران این مراسم با اشاره به انتظارات آن مرجع عالی قدر از جامعه، مردم و مسئولین گفت: آن عالم معتقد بود اگر اهل قم در روایات، حجت برای سایرین هستند، این حجت بودن به دلیل تقوا، پرهیزکاری و ولایت مداری، عالم بودن و... است.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی بر آن تأکید داشتند، حضور مردم در انتخابات و در ارتباط با نمایندگان است. ایشان معتقد بودند که خیانت و مسامح یک نماینده،خیانت به کشور و نظام است. این گونه نیست که اگر نماینده خیانت کرد، تنها به خودش خیانت کرده باشد، بلکه موضوع فراتر از این است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: آن عالم به نمایندگان مجلس توصیه می کردند که کلیه قوانین مدنی، جزایی، مالی، ادرای و... باید براساس موازین احکام باشد. اگر کسی این گونه عمل کند،نباید در مجلس شاهد خطا و فسادهای مالی و... باشیم.

سخنران این مراسم افزود: ایشان مردم را به نظام و ولایت و حفظ نظام، انقلاب و حمایت از ولایت فقیه توصیه می کردند و معتقد بودند که انقلاب و ولایت فقیه بود که نظام و کشور را از خطرات وفتنه حفظ کرد، بنابراین باید مردم پیرو این رکن رکین باشند.

وی بیان داشت: آن مرجع تقلید  فقید،بر قوی شدن مردم در ابعاد علمی، اخلاقی و نظامی و... تأکید داشتند و معتقد بودند حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی ضروری است و لازم است مردم پیرو ولایت فقیه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: ایشان معتقد بودند که وظیفه دانشگاه مرز داری است تا اعتقادات جوانان سالم و محفوظ بماند. اگر اعتقادات حفظ نشود و به اعتقادت هجمه شود، هیچ چیزی باقی نخواهد بود.

سخنران این مراسم افزود: اگر دانشگاهیان مرزدار اعتقادی باشند، ارتشیان و نظامیان در حفظ مرزهای جغرافیایی هم موفق خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی نسبت به خطرات بعضی روشنفکران در مورد روضه خوانی امام سوم(ع) هشدار داده بودند و ایشان این عمل را از اعتقادات وهابیها دانستند که در صدد تعطیل کردن روضه خوانی امام سوم(ع) بودند.

سخنران این مراسم در ادامه افزود: باید مواظب بود که حوزه از علمای بزرگ خالی نشود، علما ذخیره عظیم حوزه و اسلام می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha