سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انتخابات

حوزه/ مجلس قوی که بستر ساز ایران قوی در بازه ی زمانی چهار ساله می باشد، متشکل از نمایندگانی است که به همت تک تک واجدین شرایط انتخابات در انتخاب کاندیداهای اصلح تحقق می یابد.

خبرگزاری حوزه، در حالی که فرصت زمان بسیار اندکی به موعد برگزاری انتخابات باقی مانده، بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان که یکی از بایسته‌های ایران قوی را شکل گیری مجلس قوی بر شمردند، نقطه عطف مهمی در تقویت شور و نشاط عمومی به منظور حضور حداکثری در این آوردگاه مهم و سرنوشت ساز به شمار می رود.
از آن سو دشمنان منتظرند میزان و نحوه ی تأثیر فشارهای حداکثری روانی-اقتصادی خود بر ملت ایران را در بستر انتخابات ارزیابی کنند، هر چند که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، ملت بصیر ایران کار خود را خوب بلد است و چنین مردم مقاومی در طول چهل و یک سال اخیر بارها ثابت کرده اند که مقهور فشار ناشی از جنگ روانی دشمن نمی شوند.
از سویی جدای از بحث حضور حداکثری که انشاالله همچون دوره های پیشین انتخابات این بار نیز به شکلی باشکوه و پرصلابت محقق خواهد شد، مساله مهم دیگر ناظر به کیفیت انتخاب مردم است که در این باره نیز البته سکاندار انقلاب با برشمردن شاخصه های اصلی کاندیدای اصلح در واقع حجت را بر همگان تمام کرده اند؛ به ویژه در خصوص مجلس شورای اسلامی که یکی از قوای مهم کشور است و طبق گفته امام راحل در راس امور قرار دارد.
در قاموس اندیشه امام و رهبری، اولین شاخصه در این باره ناظر به اصل تعهد و تخصص همزمان در وجود کاندیداهاست چه آن که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک نماینده مجلس که لزوما باید در انتخابات جزو رئوس کار قرار گیرد، قوی و کارآمد بودن برای امر مدیریت است، به این خاطر که معمولا تجربه نشان داده هرگاه فردی به عنوان نماینده به مجلس راه یافته و فاقد این شاخصه بوده، در بزنگاه‌های حساس که کشور برای ادامه راه خود به فردی نیاز دارد که باید با قدرت تصمیمات خاص خود را اتخاذ کند، عملکرد مناسب و در تراز نظام انقلابی ایران نداشته است.
همچنین باید توجه داشت که یک نماینده مجلس مطلوب و شایسته کسی است که در مواجه با مشکلات مردم و کاستن از آلام آن ها خستگی ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی و روحیه انقلابی داشته باشد.
از این منظر ما به شدت معتقدیم کسانی که در روبرو شدن با مشکلات، همت حل آن‌ها را ندارند اساسا نباید در مجلس حضور داشته باشند، چرا که اینان، صندلی و مکان یک فرد دغدغه‌مند را اشغال کرده و هزینه بیت المال را عملا به هدر داده اند.
همچنین یک نماینده مجلس می بایست ضمن آن که اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی باشد،همه فعالیت هایش حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور باشد.
به دیگر سخن، فردی که به عنوان نماینده وارد خانه ملت می‌شود باید علاوه بر کوشش همه جانبه به منظور استیفای حقوق مردم در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف عالی کشور تلاش کند تا کشور را به سوی پیشرفت هدایت نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha