سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ مجلس یازدهم لازم است به بیانیه گام دوم توجه ویژه ای کند و باید طوری برنامه ریزی و قانون گذاری شود تا به اهداف بیانیه گام دوم برسیم که یکی از آن اهداف تمدن نوین اسلامی و افق بلند است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح از سوی مردم گفت: در روز ۲ اسفند حماسه ای در کشور اتفاق افتاد و شاهد انتخابات خوبی از سوی مردم بودیم و نمایندگانی که متعهد و نسبت به ارزشها پایبند بودند از سوی مردم انتخاب شدند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: باید نسبت به انتخاب مردم شاکر بود اما در این بین نمایندگان هم رسالت هایی دارند و لازم است طوری عمل کنند که بتوانند اعتماد مردم را بدست بیاورند.

این استاد حوزه اظهار داشت: کار مجلس قانون گذاری برای پیشرفت، رشد کشور و برای رسیدن به اهداف عالیه است. هر چه قدر قانون اجرا و نظارت ها بیشتر شود، رشد کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و ...هم بیشتر خواهد بود.

وی بیان داشت: مسئله ای که خیلی مهم است این که اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است. مجلس یازدهم  لازم است به بیانیه گام دوم توجه ویژه ای کند و باید طوری برنامه ریزی و قانون گذاری شود تا به اهداف بیانیه گام دوم برسیم که یکی از آن اهداف تمدن نوین اسلامی و افق بلند است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: از دیگر رسالت های نمایندگان در کنار توجه به بیانیه گام دوم و اهداف بالا دستی، توجه به معیشت و اقتصاد و روابط خارجه است. لازم است در این نوع مسائل بازنگری بسیاری جدی صورت گیرد تا شاهد رشد در مسائل معیشتی، اقتصادی و سیاست خارجه کشور باشیم.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: رهبر انقلاب نسبت به معیشت مردم گلایه داشتند و این گلایه ایشان باید مورد توجه جدی نمایندگان قرار گیرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر مجلس قوی و دارای فکر و طرح و برنامه و نظارت قوی باشدمی تواند تاثیر زیادی بر روی دولت داشته باشد و دولت را وادار به انجام فعالیت بهتری برای رشد و توسعه کشور کند.

وی بیان داشت: مردم امید زیادی به این مجلس یازدهم بسته اند و با امیدی زیادی به نمایندگان جدید رأی دادند تا دردی از مشکلات مردم کاسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: نمایندگان مجلس باید توجه کنند مردم را با عملکرد نادرست خود ناامید نکنند. باید هم اکنون نسبت به برنامه اولویت دار و نوع خدمات شان مطالعه کنند، آسیب های گذشته را شناسایی و برای رفع آن تلاش نمایند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: امیداوریم مجلس به همان مجلسی که در به فرموده امام راحل« مجلس در رأس امور است»؛ برگرده و با اقتدار وقدرت نظارت ها پیش ببرد و بتواند با برنامه ریزی و قانون گزاری درست روز به روز مشکلات مردم را کاهش دهد.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر مجلس قوی باشد می تواند کشور را متحول کند و مردم را نسبت به عملکرد نظام امیدوار و اعتماد از دست رفته را برگرداند.

وی بیان داشت: همان طور که با آمدن حجت الاسلام والسلمین رئیسی به قوه قضائیه بارقه امید مردم برای مبارزه با فساد زیاد شده و مردم امیدوار شدند، امید است با مجلس یازدهم نظارت ها و مبارزه با فساد و رانت ها کم شود و مردم آسوده تر و راحت تر زندگی کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha