جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روضاتی

حوزه/ یکمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید عبدالحسین روضاتی، در تخت فولاد اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، روز گذشته یکمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج سید عبدالحسین روضاتی در تکیه کازرونی تخت فولاد اصفهان برگزار شد.

در این برنامه که به علت وضعیت خاص و بحرانی شیوع ویروس کرونا  به صورت عمومی اطلاع رسانی نشده بود و  سفر مدعوین حوزوی از تهران و قم نیز به این علت لغو گردید.

در این مراسم علما و روحانیون اصفهان بر سر مزار  ابدی آن مرحوم حاضر و با قرائت فاتحه و آیاتی از قرآن، به مقام این عالم ادای احترام کردند.

 آیت الله حاج سید عبدالحسین روضاتی فرزند مرحوم آیت الله حاج سید حبیب الله روضاتی در سال ۱۳۰۵ شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود.

وی از پرورش یافتگان مکتب علمی فقهای عظیم الشأن شیعه خاصه مرحوم آیت الله العظمی بهبهانی بود که عمر شریف و پربرکت خویش را در راه ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت(ع) به وعظ و خطابه، تهذیب نفوس، راز و نیاز، مناجات با پروردگار متعال و دستگیری و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان سپری کرد و با تاسیس مراکز مذهبی و فرهنگی و موسسات خیریه، خدمات عام المنفعه ای ازخود به یادگارگذاشت.

هنوز یادگار معنوی زمزمه های قرائت دعای کمیل و دعای عرفه او در تکیه کازرونی در تخت فولاد اصفهان طنین انداز است.

او علاوه بر وعظ، منبر، ارشاد و رسیدگی به مشکلات شرعی و اجتماعی مردم، ۲۷ سال عضو هیئت متولیان حسینیه و زائر سرای اصفهانی ها در مشهد نیز بوده است.

آیت الله روضاتی از محضر اساتیدی همچون حضرات آیات حاج سید محمدرضا خراسانی سید حسین خادمی،سید مصطفی مهدوی، سید علی بهبهانی و سید علی علامه فانی بهره ها برد و از حضرات آیات عظام سید صدرالدین صدر، سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن حکیم، سید علی بهبهانی، سید ابوالقاسم خوئی و سید محمدرضا گلپایگانی اجازه نقل روایت داشت.

پیکر آیت الله روضاتی از اساتید حوزه علمیه اصفهان که در سن ۹۲ سالگی،  اسفند ۱۳۹۷ دارفانی را وداع گفت، در اصفهان تشییع و در تخت فولاد، تکیه کازرونی به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha