شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ امروز نقش رسانه برای مبارزه با هجمه های دشمن علیه قم و حوزه علمیه،‌بسیار مهم است و این نقش لازم است در دو بخش محتوا، ابزار و قالب رسانه ای انجام بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته رسانه ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه،  با موضوع« رسالت رسانه حوزه در مواجهه با بحران ویروس کرونا» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد به ارائه گزارشی از راه اندازی و فعالیت ستاد بحران مراکز و نهادهای حوزوی  پرداخت  و گفت: بعد از تشخیص درست و به موقع کرونا در قم، ستاد حوزوی با حضور نهادهای حوزوی و رئیس بیمارستان فرقانی جلسه ای تشکیل داد و در همان جلسه راه اندازی کمیته های متشکل از طلاب و روحانیون جهادی برای مبارزه با این ویروس در دستور کار قرار گرفت و کمیته ها بلافاصله فعالیت خود را آغاز کردند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه افزود: از جمله این کمیته ها،کمیته اعزام بود. برای این کمیته وظائفی چون عیادت از بیماران، همراهی با بیماران، همراهی با کادر پزشکی و...  در نظر گرفته شده و طلاب جهادی در این کمیته مأموریت های تعیین شده را آغاز کردند و تا جایی که عملکرد خوب شان مورد استقبال جدی کادر پزشکی و پرستاری بیمارستانها قرار گرفت.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کمیته ها، رسیدگی به فوتی ها  و توزیع اقلام پزشکی است. در این رابطه با حضور طلاب بیش از۲۰۰ هزار اقلام بین مردم توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، تولید محتوا و پاسخ گویی به شبهات در ارتباط با نشر ویروس کرونا در قم و حوزه علمیه قم، ضرورت توجه دهی به مبانی دینی و ارزشی مانند ادعیه، مسائل اقتصادی و سیاسی را  از دیگر کمیته ها برشمرد.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه افزود: قطعا این هجمه رسانه ای مشکلات جدی در موضوع اقتصادی و تولید در داخل و کاهش ارتباط بازرگانان داخلی با خارجی را به همراه خواهد داشت؛ به همین دلیل کمیته ای به همین عنوان با حضور مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه شکل گرفت تا بتواند برای مقابله با بیماری کرونا  کارهای خوبی انجام دهد.

وی با بیان این که یکی دیگر از کمیته ها، نظارت شرعی و تجهیز فوتی های بیماران ویروس کرونا است اظهار داشت: در همین رابطه هجمه هایی در مورد نحوه دفن فوتی ها در فضای مجازی نشر پیدا کرده بود، ولی با حضور میدانی ستاد بحران نهادهای حوزوی متوجه شدیم، این مسئله تنها هجمه بود و این ستاد در اولین اقدام برای پیشگیری مسئولیت بررسی این امر را به  نهادهای حوزوی واگذار کرد و نهایتا مقرر شد فوت شده ها کفن شوند، ولی در مورد غسل با پیگیرهای فقهی، تصمیم بر این شد برای عدم اشاعه ویروس، تیمم بدل از غسل انجام شود. این مسئله بیانگر این است که حداقل مسائل شرعی در مورد اموات این نوع بیماری صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: این کار با نظارت حوزه علمیه انجام می شود و قطعا نشر این مسئله می تواند آرامش روانی خوبی در جامعه ایجاد کند.

 مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به نقش رسالت رسانه حوزه در مورد کرونا گفت: امروز نقش رسانه برای مبارزه با هجمه های دشمن علیه قم و حوزه علمیه قم بسیار مهم است و این نقش لازم است در دو بخش محتوا، ابزار و قالب رسانه ای انجام بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی، از مسئولان مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه نیز گفت: در شرایطی بسیار حساسی قرار داریم و از نوع فعالیت ها مشخص است عملیات ویژه ای علیه کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در این رابطه لازم است نوع فعالیت هایی که علیه رسانه های دشمن در حال انجام است، سرعت بیشتری بگیرد و حتی در این رابطه لازم است  صدا و سیمای استان قم، رسانه سپاه هم وارد میدان شوند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر پیوست رسانه ای در عملکرد و فعالیت جهادی طلاب گفت: تنها راه خنثی کردن هجمه های رسانه ای دشمن، نشر فعالیت جهادی طلاب و روحانیون در ارتباط با ویروس کرونا است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha