دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرونا

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: در حال حاضر تولید و نشر شایعات فضای مجازی به جهت برهم زدن آرامش فکری و روانی مردم، حتی خطرناک تر از خود ویروس کروناست.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که در این اوضاع و احوال، مردم نباید به شایعات و مطالب غیرمعتبر و غیرمستند در فضای مجازی توجه کنند، اظهار داشت: دشمنان از طریق ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارند به خصوص شبکه های اجتماعی به دنبال ایجاد هول و هراس در جامعه ما هستند و لذا برای آمادگی بهتر در نبرد با ویروس کرونا باید قبل از هر چیز به دنبال ایجاد آرامش فکری و روانی در جامعه و مقابله با عواملی باشیم که این آرامش را برهم می زند.

وی افزود: از سویی ما همواره باید نگاه و امیدمان به خدای متعال باشد و این را عمیقاً باور داشته باشیم که هم درد و هم دوا از خداست و لذا در دستورات دینی به ما گفته شده که برای مقابله با بیماری ها به سمت درمان برویم اما در نهایت می بایست بدانیم که درمانگر اصلی خالق متعال است.

وی گفت: در واقع آن کسی که فرد بیمار را شفا می دهد، پروردگار است گرچه مدّبرات امر مثل پزشکان و حکما نیز وجود دارند، کما این که در طب قدیم، حکمای ایرانی و اسلامی بربالای محل طبابت خود این عبارت معروف را می نوشتند که دوا دست ما و شفا دست خداست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین خاطرنشان کرد: به هر صورت شیوع این ویروس تنها مربوط به کشور و جامعه ما نیست، چرا که تاکنون بیش از هفتاد کشور دنیا به نوعی درگیر با این ویروس شده اند و احتمالاً بر تعداد آن ها در هفته های آینده نیز افزوده خواهد شد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر در مواجهه با این شرایط می بایست ضمن تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و مراقبت بهداشتی بدانیم که برخلاف برخی هیاهوهایی که عمدتاً در شبکه های اجتماعی ایجاد شده، کرونا بیماری چندان خطرناکی هم نیست، چرا که بر اساس اظهارات پزشکان و متخصصان امر، این بیماری، مدل ضعیف تری از آنفولانزایی است که بسیاری از ما در طول زندگی خود به یکی از انواع آن گرفتار شده ایم.

اسلامی افزود: در چنین شرایطی آن چه قابل توجه است این که هم در تفکر دینی و هم بر اساس اصول عقلی، در جریان بیماری ها، انسان باید توکل و توسل داشته و در عین حال به سمت درمان رفته و ملتزم به رعایت مسایل بهداشتی و پیشگیرانه باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha